Hirdetés

Az XCOM spin-offjában toronymagas alienekkel is harcolhattunk volna

|

"Az egész játék arról szólt volna, hogy megmutassuk milyen érzés apró emberekként szembeszállni ezekkel a hatalmas támadókkal."

Hirdetés

Dacára annak, hogy az XCOM egy jól ismert játékszéria, meglepően kevés spin-off projekt készült belőle. Az egyetlen valamire való mellékágat a 2013-as The Bureau: XCOM Declassified jelentette, de az már csak egy végletekig lecsiszolt maradványa volt azon ötletek halmazának, amelyekkel a System Shock 2 fejlesztői kísérleteztek.

Bizony, az Irrationalnek rengeteg terve volt az univerzum bővítésére azután, hogy a 2K felvásárolta őket. A stúdió társalapítója, Jon Chey most mesélt ezekről a PCGamernek adott interjújában.

Hirdetés

Chey elmondása szerint az első szikrát egy kérdés adta:

"Mi lenne, ha az XCOM nem egy körökre osztott játék lenne? Mi lenne, ha te lehetnél az egyik ügynök, ahelyett, hogy csak klikkelgetsz ügynökökre egy térképen?"

Ez volt az a kezdőpont, amiből kifejlődött az XCOM, egy jobb sorsra érdemesebb FPS. A lövölde 2010-ben mutatkozott be, és bár a fejlesztők izgatottan várták a reakciókat, az internet gyűlölte az ötletet. Az E3-as bemutató után a rajongók nagyon éles szavakat intéztek a csapathoz, ami kevésbé szólt a látottakról, és inkább csak azt méltatták, hogy majd' másfél évtized után, egy taktikai RPG helyett, egy FPS-t akartak "lenyomni a torkukon".

A projekt dugába dőlt, és a maradványaiból összeállt a 2013-ban megjelent The Bureau: XCOM Declassified. A TPS-sé mutálódott akciójáték nem sok vizet zavart, de a rajongóknál így is jobb fogadtatásra talált: addigra a 2K már kiadta az XCOM: Enemy Unknownt, és már a folytatást is beígérte. A Declassified érkezése így senkit sem zavart.

Ettől függetlenül az eredeti lövölde sokkal ambiciózusabb volt, mint amilyennek azt a Bureau mutatta. Az egyik tervük egy olyan FPS volt, ahol egy egész osztagot kellett volna vezetnünk. Ez azonban egy megoldatlan probléma volt a műfajban.

"Az FPS-ek mindig is sokat szenvedtek ezzel. Vannak AI társaid, akik vagy rohangálnak a pisztolycső előtt, vagy valami teljesen mást csinálnak, mint kellene nekik. Rosszabb esetben rádhúzzák az ellenfeleket. Nagyon, nagyon, nagyon nehéz megoldani azt, hogy hasznosan viselkedjenek, és a menedzselésük ne legyen túl frusztráló a játékosnak."

A másik koncepció egy kaiju-stílusú akciójáték lett volna, amit végül kukáztak, mert szerintük túl messzire kanyarodtak az XCOM alapjaitól.

"Az egész játék arról szólt volna, hogy megmutassuk milyen érzés apró emberekként szembeszállni ezekkel a hatalmas támadókkal. A megszállók elképesztő szörnyeket hoztak volna a Földre, és a mi dolgunk lett volna kiiktatni azokat. Gyakorlatilag a Shadow of the Colossus megoldását követtük volna, szóval rájuk kellett volna mászni, bombákat rakni a gerincükre, lerobbantani a fejüket, ilyesmi."

Mindig nehéz megmondani, hogy a hasonló kísérletek hogyan sülhettek volna el. Az biztos, hogy kíváncsiak lennénk egy demóra, főleg az utóbbi elképzelésből, de erre már semmi esélyünk. Talán majd egyszer.

A GS YouTube csatornája csak rád vár!

Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)