Gondolta volna bárki is néhány évvel ezelőtt, hogy a szeretett (vagy szívből utált - ízlések és pofonok...) irodalmi klasszikusok egyszer a legjobb videojátékok alapjai lesznek? A játékosok többsége minimum kiröhögte volna azt, aki arról álmodozott, hogy egyszer Dante, Shakespeare, vagy éppen Madách hőseinek bőrébe bújva indulhat virtuális szörny, vagy ember hajszára. Dante Isteni színjátékának nemrég megjelent feldolgozása, a hatalmas sikerre számító Dante's Inferno megtörheti a jeget, és lehet, hogy hamarosan eljön az idő, amikor minden gamer tűkön ülve fogja várni a legújabb irodalmi adaptációkat.
A Dante's Inferno producere, Jonathan Knight saját bevallása szerint már sok éve töri a fejét egy Shakespeare Macbethjére épülő játék elkészítésén. „Évek óta zakatol az agyam egy Macbeth videojátékon és ma már azt is látom, hogy a játékokban egyre jelentősebb érzelmi szál, és az a magas minőségi szint, amit a mai videojátékok képviselnek, már lehetővé teszik a megvalósítását." - mondta el Knight az industrygamers.com-nak adott interjújában. Knight szerint egy Macbeth feldolgozás a Dante's Inferno-nál is nagyobb kihívást jelentene a készítőknek.
„Manapság egy igazán jó játék ismérve az interaktivitás, vagyis az akció, a gyilkolás, a harc - de a klasszikusok esetében nagyon fel van adva a lecke. A Dante's inkább az erőszakra kihegyezett interpretációja volt az eredeti műnek, de a Macbeth is hihetetlen jó alap lenne a boszorkányokkal, mindenféle természetfeletti dolgokkal, bonyolult cselszövésekkel, és persze a fékevesztett gyilkosságokkal" - avat be a részletekbe.
Knight álma sajnos egyhamar nem valósulhat meg, mert a fejlesztő Visceral csapata jelenleg teljes erővel a Dead Space 2 fejlesztésére koncentrál - de ki tudja, hátha hamarosan mégis nekilátnak. Ha mégsem, hát irány a színház!