A 2017-ben megjelent Fortnite ugyan továbbra is nagy népszerűségnek örvend, a fejlesztő Epic Games viszont most új lendületet szeretne adni neki a nemrég megjelent Unreal Editorral, amellyel akár gyökeresen eltérő élményeket is készíthetünk a játékhoz.
Annak érdekében pedig, hogy a közösség éljen is a lehetőséggel, az Epic bejelentett egy új finanszírozási konstrukciót, ami jelentős bevételeket hozhat a legsikeresebb alkotók konyhájára.
Tim Sweeney-ék a tegnap lezajlott State of Unreal keretében prezentálták a "Creator Economy 2.0" nevű rendszert, amely a bővítmények eladásából származó pénz 40%-át visszacsorgatja a programban résztvevő készítők zsebébe.
"Az Epic Fortnite kozmetikumokat készít és értékesít, gyakran együttműködve harmadik felekkel, hogy elhozzuk a munkáikat a Fortnite-ba. 2023. március 1-től kezdve az Epic félreteszi ennek a bevételnek a 40%-át, hogy azt a jogosult szigetkiadók kreatív munkája által generált érdeklődés alapján ossza el, mind a közösségileg létrehozott, mind pedig az Epic által kreált szigeteket figyelembe véve. Ily módon az Epic tovább jutalmazza az alkotókat a Fortnite-ban végzett kreatív munkájukért."
- írja a fejlesztő az új megoldásról, amely tehát egy új pénzügyi alap, amiből a saját hozzájárulásuk népszerűsége alapján részesülnek a tartalomgyártók. A programba a Creator Portalon keresztül lehet jelentkezni, az első kifizetésnél a március 1. óta eltelt időszakot fogják figyelembe venni.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!
A Creator Ecomomy 2.0 kétségtelenül előrelépés, hiszen a korábbi rendszerben a külsős tartalomkészítők csak akkor részesülhettek anyagi kompenzációban, ha a bővítmények letöltői beírták az adott alkotóhoz tartozó kódot a vásárlás során, amiért a tartalomkészítő 5%-nyi részesedést kapott a bevételből.