Olyan fantasztikusan sikerült a Cities: Skylines, hogy szinte már el is felejtettük a városépítős játékok műfajának korábbi királyát, a SimCityt. Úgy tűnik, az Electronic Arts beletörődött, hogy ezt a harcot elbukta, és másfelé irányítja erőforrásait, miközben a Colossal Order a Cities: Skylines folytatásával még magasabb szintre emeli az élményt.
A fejlesztők most arról meséltek, milyen új elemek jelennek meg a gazdasági rendszerben, és hogyan kívánták azt úgy összetettebbé tenni, hogy ne érezzék a játékosok túlterhelve magukat.
"Egy mély és összetett rendszert akartunk alkotni, amit nem túl bonyolult kezelni, így több időt tölthetsz a városépítéssel ahelyett, hogy állandóan aggódnod kellene minden apróságon."
- áll az iszonyú hosszú, de a játék iránt érdeklődést mutatóknak nagyon hasznos blogbejegyzésben.
Ami különösen érdekes, hogy a városlakók élete, igényei nagyobb hangsúlyt kapnak: elmennek vásárolni, ha szükséges, ha jól állnak anyagilag, boldogok, ha nem, megpróbálnak olcsóbb lakáshoz jutni, ám amennyiben ez nem sikerül, elhagyják a várost vagy utcára kerülnek, a városi parkokban élnek, amíg sorsuk jobbra nem fordul. A mi feladatunk lesz, hogy megküzdjünk ezzel a problémával, ahogy az esetlegesen növekvő munkanélküliséggel és a nagyobb házba költözni vágyó családok igényeivel is foglalkoznunk kell.
A Cities: Skylines 2 október 24-én jelenik meg PC-re, PlayStation 5-re és Xbox Series X|S konzolokra.