A Battlefield V premierjét követően éveken keresztül nem érkezett még csak hír sem arról, mikor jön új epizód, így érthető, hogy a Battlefield 2042 némileg váratlan bejelentésekor egyetlen szempillantás alatt óriási felhajtás alakult a játék körül. A nagy izgalom azonban hamar elképesztő csalódottságba fordult át, mikor a megjelenés előtt kijött az RTX-feature-öket beharangozó előzetes, amiben látványosan akadozott a játék. Végül aztán a kiadott verzió fel is tette az i-re a pontot.
A DICE azóta megállás nélkül dolgozik az élmény javításán, közben pedig már az új epizódok is formálódnak, a franchise élére nemrégiben kinevezett Vince Zampella pedig most megfejtette, hogy mi volt a gond a Battlefield 2042-vel.
A sorozat vezetője, aki korábban fontos szerepet vállalt több Call of Duty fejlesztésében, később pedig a Titanfall és az Apex Legends sikeréből is alaposan kivette a részét, a Battlefield 2042 kudarcát azzal magyarázza, hogy szerinte a fejlesztők túl sok ambiciózus ötlettel álltak elő, amikkel alapvetően nincs baj, a megvalósítás azonban nem sikerült úgy, hogy az igazán szórakoztató legyen:
"Azt hiszem, hogy a fejlesztők túl messze sodródtak attól, ami az igazi Battlefield élményt adja. Kipróbáltak néhány ambiciózus ötletet, mint például a nagyobb játékosszám, de nem fordítottak elég figyelmet arra, hogy ez mitől is lenne szórakoztató. Ezek nem feltétlenül rossz ötletek. Egyszerűen az előkészületek és a megvalósítás nem tette lehetővé, hogy megtalálják a legjobb megoldásokat."
Nemrégiben ünnepelte a franchise a 20. évfordulóját, amire egy méretes visszatekintéssel készültünk, ha te is szeretted a régi epizódokat, és nosztalgiáznál kicsit, az alábbi videó megnézésére nem is találnál alkalmasabb időpontot egy borús hétvégi napnál.
Mi nagyon bízunk benne, hogy a most fejlesztés alatt álló projektekből több is nagy siker lesz, hiszen ismerjük az EA-t, és ugyan látszólag most még teljesen megbízik a kiadó a franchise-ban, tudjuk mivel jár az, amikor kegyvesztetté válik egy széria.