Sokaknak feltűnhetett, hogy az utóbbi időben az Electronic Arts játékaihoz kiadott DLC-khez ingyen hozzájuthatott az, aki újonnan vásárolta meg a programot, aki viszont egy használt példányra ruházott be, arról nem kevés pénzt gomboltak le egy-egy kiegészítőért. A héten, amikor a kiadó bejelentette, hogy minden új játékához teljes körű online szolgáltatást szeretne nyújtani, már sejthető volt, hogy komoly terveik vannak a netes lehetőségek terén.
A bejelentés után azt latolgattuk, hogy valószínűleg a Mass Effect 2-nél megismert letöltési megoldást, a játékon belülről elérhető Cerberus Network-öt szeretnék továbbfejleszteni, és minden új játékhoz elérhetővé tenni, tegnap pedig az is kiderült, hogy mindezek a furcsaságok a "Project Ten Dollar" néven emlegetett új stratégia részei.
Az idétlen nevű terv célja a jobbító szándék mellett, hogy a nehéz anyagi helyzetben lévő cég bevételre tehessen szert az Egyesült Államokban mintegy 2 milliárd dollárosra becsült használt játék-piacról, hiszen a játékok tovább-értékesítéséből eddig nem származott hasznuk. Ha újonnan, szép csillogó-villogó dobozban vásároljuk meg a játékot, minden kiegészítőt ingyen letölthetünk, ha viszont másodkézből jutunk hozzá, akkor egységesen 10 dollárt kell leszurkolnunk az egyes DLC-kért.
Az EA emellett azzal is érdekeltté akarja tenni a játékosokat a friss példányok megvételében, hogy új játékaiban egyre nagyobb hangsúlyt fektetne a multiplayer játékmódokra, amiket természetesen csak azzal a bizonyos kóddal lehet majd beizzítani.
Indul a nagyszabású "kiszúrási akció", vagy azért mi is jól járunk?