Egyre több részélet látszik megerősíteni azt, hogy az Assassin's Creed Valhalla bizonyos mértékben szakít az előző két részben belőtt iránnyal. Az Origins és az Odyssey masszívan akcióorientált játékok voltak némi RPG behatással, a legújabb epizódban azonban más lehetőségeket is szeretnének a játékosok kezébe adni az erőszak mellett. Erről Ashraf Ismail, az Assassin's Creed Valhalla kreatív vezetője mesélt nemrég a Kotakunak.
Ismail egyrészt újra hangsúlyozta azt, hogy átalakul a fejlődési rendszer, és klasszikus szintlépések helyett sokkal inkább a karakter folyamatosan növekvő "erejére" fókuszálnak, ezáltal azt próbálják elkerülni, hogy felfedezés közben falakba ütközzünk - magyarul nem akarják, hogy valahová ne juthassunk el, mert túl magas szintű ellenfelek állják el az utat. Egyelőre még nem világos, mit is takar ez az "erő", de talán az a legvalószínűbb, hogy valamiféle gear score-ról van szó, szóval megszerzett cuccaink és játékbéli teljesítményünk (esetleg reputációnk) ezt a számol tolja majd egyre magasabbra. Kíváncsian várjuk a további részleteket ezzel kapcsolatban.
Ami azonban még ennél is érdekesebb, az Ismail azon nyilatkozata, miszerint az erőszak esetleges elkerülésére is lehetőségünk nyílik. Kifejtette ugyanis, hogy egyáltalán nem lesz kötelező harccal teljesíteni az Assassin's Creed Valhalla összes küldetését. Főhősünk alapvető célja az lesz, hogy békében élhessenek települése lakói, ennek érdekében pedig diplomáciai képességeit is be kell vetnie, szövetségeket kell kötnie, vagy épp tárgyalni és megállapodásra jutni más frakciókkal. Ismail szerint bár a vikingek alapvetően ádáz harcosok voltak, a történelmi leletek szerint könnyedén alkalmazkodtak is más kultúrákhoz, remekül beilleszkedtek idegen társadalmakba - nagyjából erre számíthatunk mi is az angol földeken letelepedő norvég harcosok esetében.
Ti örültök, hogy ebben az irányba tolódik majd el az új Assassin's Creed?