A Dark Souls hírek kapcsán rendre előkerül a nehézség témája, és az, hogy vajon jó-e így a játék, vagy túl nehéz. Alex Hutchinson szerint, aki az Assassin's Creed III kreatív igazgatója, egyértelműen hiba lenne könnyített üzemmódban játszani a játékokat. "Rengeteg játékot tett már tönkre a könnyű-mód", mondta Hutchinson."Ha például van egy fedezékalapú lövöldözős játék, és bekapcsoljuk a könnyített módot, akkor már nem kell használni a fedezékeket, vagyis pontosan azt öljük ki a játékból, ami a lényegét adja, és ez a lehető legrosszabb, amit tehetünk.
Olyan ez, mintha egy könyv esetében megkérdeznék, hogy egy egyszerűbb, vagy bonyolultabb verziót kérünk-e belőle?" Az Assassin's Creed III-ban nem lesz ilyen lehetőség. Egyébként ha már a Dark Soulst említettük, Hidetaka Miyazaki igazgató pontosan azon gondolkodik, hogy easy módot tesznek a játékukba, mert sokan azért nem veszik meg, illetve nem kezdik el játszani, mivel túl sokat hallottak arról, hogy frusztrálóan nehéz.