A német Deck 13 nevét a legtöbben a 2014-es Lords of the Fallenről, valamint a jóval eredetibbre sikerült Surge-ről és Surge 2-ről ismerhetik. Az utóbbiak az ügyesebben összerakott soulslike-ok közé tartoznak, és a nyers nehézség helyett az iszonyú élvezetesre hangolt harcrendszerük emelte ki őket a hasonló próbálkozások sorából.
Ezért is izgalmas a Gamescom Opening Night Live-on bejelentett Atlas Fallen, a csapat új játéka, amely a korábbi tapasztalatokra építkezve egy még magával ragadóbb akcióorgiát ígér.
A fantasy akció-RPG egy kissé a Dűnére hajazó, homok borította világban játszódik, ahol csak romokat találunk a végtelenül hiú istenek mindent elpusztító háborúja után.
A látszólag élettelen homoktenger viszont ezernyi rémséget rejt, a védtelen civilek pedig csak a hősök közbelépésére számíthatnak, akik a különleges képességeik révén szállnak szembe a szörnyekkel és magukkal az istenekkel is.
A játékot bemutató Jérémy Hartvick, a Deck 13 fejlesztési igazgatója elmondta, hogy az Atlas Fallen tervezésekor igyekeztek valami teljesen újat alkotni a közelharci összecsapásokban szerzett korábbi tapasztalataikra alapozva. Az eredmény egy olyan mechanika lett, amely még a The Surge-szériánál is pörgősebb darálásokat garantál, nagy hangsúllyal az effekteken és az időzítésen.
Az Atlas Fallen harcait a sebesség és a fluiditás határozza meg, a The Surge-ből ismert testrész-rendszert és az implantokat pedig egy új megközelítésben, az RPG-aspektust támogatva hozzák vissza. Hartvick szerint "mindent egy lépéssel előrébb vittek" a fejlett karakterkezelés és a személyre szabható mozgáskészlet irányába, így a saját szájízünk szerint eshetünk majd neki a homokból előtörő dögöknek.
A játék egyik központi eleme a Sand Gliding nevű képesség lesz, ez lényegében a homokon való szörfölést takarja, és az összecsapások során is bevethetjük majd, tovább fokozva a haláltáncok tempóját. Az is a sebességet szolgálja, hogy különálló fegyverek helyett egy átalakulásra képes kesztyűvel indulunk csatába, amely egy szempillantás alatt vehet fel újabb és újabb formákat, nagy fokú rugalmasságot biztosítva a csaták hevében.
A Deck 13 epikus, kombókra épülő dinamikaként jellemzi az Atlas Fallen harcrendszerét, amelyben a kombók halmozásával feltölthető Momentum-sáv hozza el a katarzist, időről-időre lehetőséget biztosítva egy igazán elsöprő csapásra.
"Összefoglalva, azt vizsgáljuk, hogy meddig vihetjük el a sebességen, mozgékonyságon és dinamizmuson alapuló harcrendszert, és hogy ez miként kombinálható egy olyan RPG-világgal, amely rengeteg felfedezést kínál."
- jellemezte Hartvick az Atlas Fallent, amely valamikor 2023-ban fut majd be PC-re, Xbox Series-konzolokra és PlayStation 5-re.