Ashraf Ismail nyilatkozata szerint az Assassin's Creed Origins egy keményvonalas RPG lesz, aminek megvannak a maga pozitívumai, például hogy a fejlesztőknek több lehetősége van feljebb tekerni a kihívás mértékét. Ettől függetlenül ez még egy sztoriban és felfedezni valóban gazdag cím, és ezt nem akarják elvenni senkitől.
Sokan fognak játszani az Assassin's Creed következő részével, akiket a sztori és az egyiptomi környezet érdekel majd. Ezek a játékosok nem vágynak kihívásra, az ő kedvükért került be a nehézségi szint beállításának lehetősége.
"Ha te szeretnéd a legdurvább kihívást, akkor ott lesz neked a lehetőség, hogy a legnehezebbre rakd a játékot."
Egyébként ez a beállítás nem egy zárt rendszerben működik, tehát ha valakinek csak egy-egy bossal gyűlik meg a baja, akkor megteheti, hogy csak azokhoz lejjebb vesz a nehézségből.
A "Kell-e a játékokba nehézségiszint-választó?" kérdésről itt értekeztünk kicsit.