A Ubisoft egy jó ideje arra koncentrál, hogy nagy, nyílt világú pályákat tegyen bejárhatóvá játékaiban, azonban néhány évvel ezelőtt tisztán érezhető volt, hogy a rajongóknak nem elég, ha van egy nagy pálya, amin ugyanazokat a küldetéseket csinálhatjuk meg újra és újra. Ekkor indultak az az Assassin's Creed szériával egy kicsit új irányba, ami az igen jól sikerült Assassin's Creed Odyssey-ben csúcsosodott ki.
A stúdió ügyvezető igazgatója, Yves Guillemot elmondása szerint a világokat úgy is bővíthetnék, hogy teljesen különböző történetek jelenjenek meg a játékon belül, eszerint akár az is elképzelhető, hogy mondjuk a Unity világát implementálják az Odyssey-be:
"A célunk az, hogy játszhassátok a Unityt az Odyssey-n belül. Ha szeretnétek egy sztorit, ami csak 15 órás, akkor megkaphatjátok, de más történeteket is felfedezhettek. Ha a szereplőtök tényleg abban a világban él, akkor abba az irányba indulhasson el, amelyikbe akar. Így akár egy játékon belül több Unity-szerű élményt is szerezhettek."
Guillemot azt is elmondta, hogy nem látja valószínűnek, hogy visszatérnének a szerteágazó történetekkel rendelkező nyílt világoktól a sokkal kisebb, de a sztorira jobban fókuszáló játékok felé; szerinte a játékosok megérdemlik, hogy rengeteg időt eltölthessenek egy világban azért a pénzért, amit erre áldoztak.