Az MMO játékokban gyakorlatilag elengedhetetlen a közös chat, hiszen ez a legegyszerűbb módja, hogy csevegjünk a klántársainkkal, vagy összeszedjünk random embereket egy küldetéshez. Hogy az egyébként a Battle.netet használó Destiny 2 miért volt képtelen implementálni egy ilyen rendszert, amikor a Bungie oda meg vissza van attól, hogy milyen a közösségi élmény, az számomra a mai napig rejtély.
Most az Anthem fejlesztőcsapata hozakodott elő a dologgal, és úgy tűnik, hogy itt sem feltétlen lesz egyszerű a kommunikáció. Brenon Holmes, a játék kreatív rendezője Redditen osztotta meg a rajongókkal, hogy bár alapjáraton egyszerűnek tűnik egy ilyen rendszer implementálása, a valóságban rengeteg dologra oda kell figyelniük:
A legnagyobb kihívást az a rengeteg hozzáférhetőségi extra jelenti, amelyeket most már kötelezően be kell tennünk. Ez növeli a fejlesztési költséget, és megnehezíti az ilyen funkciük beépítését. Abban például biztos vagyok, hogy bármilyen szöveges chat esetén támogatnunk kell a text-to-speech (szövegfelolvasó) rendszert, ami egy egyébként egyszerű funkciót rendesen megbonyolít. Egyelőre próbáljuk kitalálni, mi fér bele a fejlesztési időbe.
Holmes minden bizonnyal a CVAA-ra (Twenty-First Century Communications and Video Accessibility Act) hivatkozik, ami a játékkiadókra és egyéb tartalomgyártókra vonatkozik. Ezeket a szabályokat a 2018. december 31. után megjelenő játékok fejlesztőinek kell betartani.
Bár érthető, hogy ez egy elég nagy falat, kicsit szomorú azt hallani, hogy az EA nem áll készen felvállalni ezeket a dolgokat, amik nyilvánvalóan a játékosokat segítenék.