Úgy vélem, azzal a legvérmesebb Aliens-fanatikusok is egyetértenek, hogy az Aliens: Colonial Marines lehetett volna sokkal jobb is. Persze a név egyelőre elegendő arra, hogy eladja a játékot, de a vásárlók jelentős része csalódni fog benne, úgy érzi majd, hogy átverték, mert nem ezt ígérte nekik a Gearbox, és személyesen Randy Pitchford stúdiófőnök.
Meglehet azonban, hogy nem csak mi állunk sorban azért, hogy a panaszkönyvbe írjunk, hanem a SEGA is. A kiadónak állítólag tudomása sem volt arról, hogy a Gearbox lepasszolta a munkálatok túlnyomó részét alvállalkozóknak (valahogy úgy, ahogy idehaza szokás autósztrádák, hidak és egyéb sokmilliárdos beruházások esetében). Pitchford cége felmarkolta a pénzt, miközben a kivitelezést a TimeGate Studios, a Demiurge Studios és a Nerve Software csapataira bízta. A SEGA tudott ugyan a részvételükről, de csak annyit, hogy besegítenek. Nem azért választotta még 2006-ban a meggyőző pedigrével (Brothers in Arms széria) rendelkező Gearboxot egy eljövendő Aliens FPS fejlesztőjének, hogy aztán más végezze el a munkát.
Pedig egy korábbi munkatárs - aki 2007 és 2008 között dolgozott a játékon - pontosan olyan előzményeket vázolt fel, amelyek ismeretében már semmin sem lepődnénk meg. Állítása szerint azalatt, amíg a Gearbox alkalmazásában állt a vezetésnek minden fontosabb volt, mint a SEGA-val kötött megállapodás. Hogy a Borderlands munkálatai ne szenvedjenek késedelmet, egyre több embert állítottak rá az Aliens: Colonial Marines csapatából. Minderre még azelőtt került sor, hogy a lootban gazdag lövölde realisztikusról cel-shaded grafikára váltott volna. Emberünk ironikusan azt is megjegyezte, hogy az egykori 3D Realms fejlesztői közül többen is abbéli elégedettségüknek adtak hangot, hogy végre egy megbízható cégnél (Gearbox) vannak, egy erős franchise (Aliens) alapjaira építkeznek, és egy fasza játékot (Aliens: Colonial Marines) tehetnek le az asztalra.
A név nélkül nyilatkozó forrás elárulta, hogy 2008-ban holtpontra jutott a projekt, és a SEGA az elhúzódó fejlesztésből fakadó magas költségek miatt majdnem elkaszálta. Valószínűleg megneszelhette, hogy a Gearbox az orránál fogva vezette, hazudott a játékon dolgozó fejlesztők számáról, és rendre besöpörte az egyes mérföldkövek elérése után járó pénzt. Még a 2K sem volt tisztában azzal, hogy végső soron hány ember kellett a Borderlands befejezéséhez. A szennyest kiteregető ex-fejlesztő szerint ez a sok hazudozás vezetett 2008 végén egy komolyabb leépítéshez a cégnél.
Azt is hozzátette még, hogy később beszélt olyan kollégákkal, akiket 2012 elején állítottak rá az Aliens: Colonial Marines-re, akiktől megtudta, hogy egyáltalán nem hitték volna, hogy idén februárban megjelenhet a játék. Egyszerűen nem volt olyan állapotban. Sőt, fel voltak készülve arra, hogy ismét halasztás lesz a történet vége.
Mocskos egy ügy, pláne, ha már csak a fele is igaz a vádaknak. Egyelőre viszont a SEGA nem kívánja kommentálni az ügyet, míg Randy Pitchford a Gearbox színeiben azt nyilatkozta, hogy megvizsgálják, mi vezethetett az E3-on látott demó és a végleges változat közötti minőségbeli eltéréshez. A durva hangnemű kritikákat és az alaptalan vádaskodásokat pedig kikéri magának.