Akkor sem tudna a gamerek közössége konszenzusra jutni abban a kérdésben, hogy melyik a legjobb közülük, ha csupán két játék jelenne meg egy adott évben, nem hogy több ezer. De nincs is ezzel semmi baj, nem vagyunk egyformák, az igényeink, az elvárásaink különbözőek. Ennélfogva aligha lepődött meg azon bárki, hogy a The Game Awards idei győztese is megosztotta a játékosokat.
Van, aki egyetért az Astro Bot elsőségével, mások inkább a saját kedvencüket szerették volna a csúcson látni, például a Black Myth: Wukongot. Nem titok, hogy a játékot fejlesztő Game Science vezetője, Feng Ji annyira bízott a sikerben, hogy már két évvel ezelőtt megírta a beszédet, amit a trófea átvételekor elmondott volna. Ezt ő maga írta a Weibón.
Ezzel párhuzamosan arról is beszámolt a média a pályafutását újságíróként kezdő, majd streamerként, utána pedig játékfejlesztőként (2024 decemberéig állt a Santa Monica Studios alkalmazásában) folytató, most pedig ismét a tartalomgyártás felé forduló Alanah Pearce nyomán, hogy a Black Myth: Wukong fejlesztői nem tudták palástolni csalódottságukat, amikor az Astro Botnak ítélte oda a zsűri a legértékesebb trófeát, még könnyek is folytak.
Érzelmes, megható történet, és lehet, hogy egy szó sem igaz belőle. Az IGN China korábbi főszerkesztője, Charles Young szintén részt vett a gálán, és szerinte semmi ilyesmi nem történt.
"Nyilvánvaló, hogy összekeverte valakivel [a Black Myth: Wukong állítólag síró fejlesztőjét]. Végig a Game Science csapata voltam azokban a napokban, a TGA estéjét is beleértve, senki sem sírt emiatt. Mi több, az egész rendezvényen nem láttam senkit sírni. Fogalmam sincs, miért mondta ezt."
Most tehát két egymásnak ellentmondó állításunk is van. Nem zárhatjuk ki, hogy Alanah Pearce, aki nem reagált még a cáfolatra, rosszul látott valamit, de azt sem, hogy valamiért úgy döntött kiszínezi a történetet.