Női főhősöket már a '90-es években is láttunk és szerettünk, de tény, hogy sokkal több játék jelenik meg férfi főszereplővel. Pedig nem egyszer előfordult már, hogy a játékosok egyes női mellékszereplőket jobban megkedveltek, mint az általuk irányított férfit, és többnyire nem egy karakter neme számít, hanem az, hogy mennyire jól van megírva, mennyire kedvelhető, emlékezetes.
A Bloomberg (illetve régi jó ismerősünk, Jason Schreier) annak járt utána, mennyire igazak a Ubisoft kapcsán bántalmazásról és szexizmusról szóló állítások. Nevük elhallgatását kérő alkalmazottak arról is meséltek, hogy az Assassin's Creed Syndicate-et, Originst és Odysseyt egyaránt úgy módosították, hogy a férfi főszereplő nagyobb szerepet kapjon.
A londoni epizódban eredetileg Jacob és Evie ugyanannyi ideig szerepelt volna, de végül Jacob felé billent a mérleg; Egyiptomban Bayek helyét hamar megözvegyült felesége, Aya vette volna át; Hellászban pedig Kassandrát szánták az egyetlen főszereplőnek, de végül kénytelenek voltak a fejlesztők Alexiost is betenni. A változtatások mögött a nemrég szexuális visszaélés miatt menesztett Serge Hascoët állt állítólag.
Az Assassin's Creed Valhallában eldönthetjük majd, férfi vagy női főszereplővel szeretnénk-e játszani, de ez olyannyira nem befolyásolja az eseményeket, hogy akár menet közben is válthatunk. Ehhez mérten az Odyssey történet végül is pont érdekesebb volt, ha belegondoltok, bár ott sem a nemi vonatkozás, hanem a választható hősök egymáshoz való viszonya adott extra izgalmas a sztorihoz.
Ti mit gondoltok? Vajon más lett volna ezeknek a játékoknak a fogadtatása, ha alapvetően női hősökre kihegyezve kerülnek elénk?