Ha a Ubisoft méltatlanul fiókban hagyott sorozatairól beszélünk, a legtöbbünknek valószínűleg a Prince of Persia és a Splinter Cell fog először beugrani, ám a kiadó már mindkét franchise-ból betárazott egy-egy remake-et, így remélhetőleg nem kell sokáig nélkülöznünk őket.
Más a helyzet viszont a legendás Might and Magic-szériával, melynek jogai még 2003-ban kerültek a Ubisofthoz a 3DO csődje után. A Heroes of Might and Magic spin-offokat is magába foglaló fantasy univerzum fő vonala utoljára 2014-ben bővült a Might & Magic X: Legacyvel.
Most azonban úgy tűnik, hogy kilátásba került A Nagy Visszatérés, a Ubisoft Shanghai irodájában ugyanis vezető brand menedzsert keresnek, akinek az lesz a feladata, hogy levezényelje egy új Might and Magic AAA-játék marketing-stratégiáját. Azt pedig jól tudjuk, hogy a bűvös három betű valami komoly projektet feltételez, a szerkesztőségben már el is indult az álmodozás az Arkane Studios (Dishonored, Prey, Deathloop) 2006-os klasszikusa, a fantasztikus Dark Messiah of Might and Magic folytatásáról.
Ez persze csak puszta ábránd, és ami azt illeti, egyelőre nem is kifejezetten megnyugtatóak a kilátások. A több mint 600 embert foglalkoztató Ubisoft Shanghai ugyanis hiába a kiadó-fejlesztő második legnagyobb stúdiója, eddig nem tett le semmi olyan az asztalra, amire vérmes reményeket alapozhatnánk.
A csapat legismertebb munkája a 2008-as Tom Clancy's EndWar, ami hangvezérléssel igyekezett feldobni a stratégiázást - sikertelenül. Emellett többnyire portokon és kisegítő szerepekben dolgoztak, ők feleltek például több Far Cry-játék élővilágáért, vagyis könnyen lehet, hogy nekik köszönhetjük a negyedik epizód elpusztíthatatlan Honey Badgerét is (amit amúgy egy virális videó ihletett).
Szóval az a biztos, ha egyelőre még tartogatjuk a pezsgőket, a bennünk élő örök optimista viszont izgatottan várja, hogy mit hoz a jövő a jobb sorsra érdemes Might and Magic-univerzumnak.