Kiadónként, fejlesztőnként változik, hogy mennyire transzparensen kommunikálják sikereiket és kudarcaikat. A Remedy például egy percig sem igyekezett titkolni, hogy egy évvel a megjelenés után sem térült még meg az Alan Wake 2 fejlesztése, noha már tényleg közel van a nullszaldó, és onnantól minden cent a vállalat profitját növeli.
De nem minden piaci szereplő osztja a finnek álláspontját azt illetően, hogy mely adatok tartoznak a publikumra, és melyek nem. A jelek szerint a Ubisoft azon a véleményen van, hogy az egyidejű játékosszámot - amire az utóbbi években egyre inkább a siker egyik fokmérőjeként tekintünk - nyilvánosságra hozni több gondot okoz, mint amilyen előnyökkel jár.
A Fandom Pulse fizetős cikke szerint, amit az MP1ST szemlézett, a francia kiadó felvette a kapcsolatot a Steamet üzemeltető Valve-vel, hogy korlátozza a játékosszámok láthatóságát. A Ubisoft számára egyértelműen az lenne a legoptimálisabb megoldás, ha Valve nemcsak eltüntetné szem elől a számadatokat, hanem a hozzáférést is ellehetetleníteni harmadik fél számára. A cég ugyanis egyáltalán nem örül annak, ahogy a sajtó és a játékosközösség beszél ezekről a mérőszámokról, miközben a kiadó igyekszik kedvezőbb képet festeni a befektetők számára, akiket esetleg eltántoríthat az online diskurzus. Ráadásul az értesülést megszellőztető bennfentes azt állítja, a Ubisoft nincs egyedül a kérésével, mások cégek is azt várják a Vlave-től, hogy rejtse el a játékosszámot.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!