Valaki vagy nem gondolta át, hogy mit művel, vagy csak nagyon merésznek érezte magát, és kísérletezni próbált azzal, meddig mehet el. A Twitch kedden este bemutatott egy új szabályzatot, ami komolyan megszabta volna, hogy a tartalomgyártók hogyan intézhetnek fizetett promóciókat.
Az új rendszer értelmében a streamerek maximum egy apró szponzori logót rakhattak volna a képernyőre, és se beégetett reklámokat, se hangalapú értesítéseket, se zászlókat nem rakhattak volna a műsorukba.
Az egész eleve egy rozoga építmény volt. A "képernyő méretének 3 százalékát foglalhatja maximum egy logó" például önmagában egy kérdéses pont, pláne úgy, hogy a háttérbe viszont annyi terméket és hirdetést tehetnek, amennyit csak akarnak. Született is ebből pár elég súlyos mém.
Checkmate 🙂 https://t.co/vkgxJZw6Eg pic.twitter.com/qlp789Z6NN
— Paladin (@PaladinAmber) June 7, 2023
Az új termékmegjelenítési szabályok mellett a Twitch olyan "apróságokat" is be akar vezetni, mint hogy akár van szerződésed velük, akár nincs, megtiltják, hogy egyszerre streamelj tartalmat több platformra is. Komoly kérdés, hogy 0-1 nézős, még csak szerződéssel sem rendelkező felhasználók esetében hogyan tervezik ellenőrizni a simulcasting folyamatát, de ettől függetlenül ők ezt meg akarják szabni.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
Hamar változott a helyzet: a Twitch elvileg visszavonulót fújt. A termékmegjelenítéssel és szponzorált tartalmakkal kapcsolatos új szabályzatukat visszavonják, és minden marad a régiben. Ez persze azért történik, mert olyan tartalomgyártók, mint Asmongold, az OTK hálózat egésze, Moistcritical, és még sokan mások is azzal kezdték fenyegetni a platformot, hogy költözni fognak.
A Twitch válaszreakciója alapvetően jó hír is lehetne, de a simulcasting szabályokról szó sincs a korrekcióban. Az új felhasználói feltételekben ráadásul továbbra is ott vannak a kedden belengetett változtatások főbb pontjai.
Twitch hasn't walked back forced platform exclusivity for all creators *and* their terms of service still stipulate that they are EXCLUSIVELY able to control all advertising on your live stream. This apology is smooth words hiding sharp intentions. https://t.co/X3w5G3eCxA pic.twitter.com/V6B38GSpIX
— Devin (@DevinNash) June 7, 2023
Egyesek szerint ezeket is el fogják takarítani, mások szerint ezek csak azért vannak ott, hogy jogilag védje magát a cég, de betartatni nem fogják őket. Akárhogy is, az elmúlt napok eseményei rengeteg tartalomgyártóban megrengették a bizalmat a Twitch.tv felé.