A Twitch közösségének nem volt túl sok oka ünneplésre az elmúlt néhány hónapban. A streamingóriás egyre több reklámot erőltetett mindenki arcába, többször átszabta a partner program részleteit, és megpróbált beleszólni abba, hogy ki hogyan intézheti a szponzorált tartalmait.
Nehéz volt nem azt érezni, hogy a fejlesztők a zsebünkben turkálnak, de szerencsére a TwitchCon 2023 hozott pár jó hírt a streamereknek és nézőknek egyaránt.
A Párizsban megtartott streamersimogató főszereplői még mindig a tartalomgyártók voltak, de a platform üzemeltetői is a színpadra álltak, hogy mesélhessenek néhány újdonságról. A legfontosabb újdonságokat a klipek kezelésének változásai hozzák:
- A fejlesztett klipszerkesztőnek köszönhetően egyenesen TikTokra is ki lehet majd küldeni klipeket. Ez elvileg augusztus környékén érkezik.
- Lesz egy Discovery Feed, ahol egy TikTok-szerű felületen keresztül lapozgathatjuk a tartalomgyártók álló formátumú klipjeit.
- A streamerek megjelölhetik majd a kedvenc klipjeiket, így azok nagyobb eséllyel bukkannak majd fel a Discovery Feedben.
- Érkezik a Stories funkció, ahová mindenki kipakolhat majd videókat és képeket, melyek 24 órán keresztül lesznek megtekinthetők.
Ezeken felül lesznek majd fejlesztések a Guest Star funkciót illetően, és több eseményszervező eszközre is számíthatunk születésnapokhoz és egyebekhez. Mindemellett a reklámok késleltetése is sokkal könnyebb lesz, és a streamerek a chatbe is kirakhatnak majd egy visszaszámlálót, hogy a nézők is tudják, mikor érkezik a következő reklámblokk.
A fenti újdonságok egy részére még viszonyalg sokat kell majd várnunk, és a Stories haszna közepesen kérdéses. A YouTube-nak sem jött be ez a dolog, így meglepődnénk, ha a Twitchen nagyobb sikert aratna. Akárhogy is, legalább jönnek dolgok, amiknek nem csak a direkt pénzszerzés a célja.