Valószínűleg sokféle választ hallanánk, ha feltennénk a kérdést, hogy melyik a legjobb játék a Tony Hawk's Pro Skater sorozatban (sőt, fel is tesszük, írjátok is meg kommentben!), de abban talán egyetérthetünk, hogy a 2005-ös American Wasteland volt az utolsó igazán élvezhető rész, és a Downhill Jammel indult meg a... nos, lejtmenet.
Akkor lett minden igazán szörnyű, amikor a Robomodo átvette a fejlesztés feladatát a Vicarious Visionstől, és megszületett az egyedi kontrollerrel, borzasztó körülményesen irányítható Ride, valamint az ugyanezen elvre épülő Shred. A helyzeten javíthatott volna a 2012-es, elsősorban az első két részt felújított változatát tartalmazó Pro Skater HD, de azon túl, hogy kimaradt az eredeti játékokban megtalálható tartalom, pályák, zenék jó része, a látványon kívül nem sok minden javult.
A Robomodo végül a 2015-ös Tony Hawk's Pro Skater 5-tel ásta el magát teljesen - az annyira rosszul sikerült, hogy még sajtópéldányt sem osztogattak belőle (legalábbis nekünk), és minden irányból - teljesen jogosan - kapta a savat. Eltelt öt év, az Activision azóta feloszlatta a csapatot, és most újra a Vicarious Visions érdemelte ki a megtiszteltetést, hogy alkosson valamit, amire mindenki büszke lehet. Egyelőre úgy néz ki, sikerült, viszont a demó - ami alapvetően az előrendelők számára elérhető, de most nekünk is jutott egy kód - túl keveset mutat ahhoz, hogy ezt határozottan kijelenthessük.
Ez ugyanis pusztán annyit enged, hogy kétperces menetek során szabadon gurulgassunk és trükközzünk a legendás Warehouse pályán, Tony Hawk szerepében. Nincsenek feladatok, azt csinálunk, amit szeretnénk, amitől bevillant a meglehetősen gyenge Skater XL, de lenyugtattam magam, mert tudom, hogy itt lehet majd betűket gyűjtögetni, kazettát keresni, meg arra törekedni, hogy a legdurvább kombókat hozzuk össze.
Kombózni egyébként könnyebb lesz, mint az eredeti THPS-ben, ugyanis bekerült minden olyan trükk, ami az évek során elengedhetetlenné vált: lehet manualozni, azt variálgatni, valamint revertezni, így lazán összeköthetjük majd a flipeket, grabeket, grindokat.
Indítás után a régi reflexek előhívásával indultam útnak, és mivel a trükköket ugyanúgy kell végrehajtani, mint régen, azonnal visszajött az akkori feeling, ami modern látvánnyal megtámogatva minden, amit egy ilyen remake-től akarhatok.
A játék PlayStation 4 Prón nagyon jól néz ki (a HDR- és a 4K-támogatás erősen rásegít, bár néhol egy kicsit erősek a fények), és zavartalanul fut, ami fontos, mert pillanatokon is múlhat, hogy egy-egy trükk összejön-e. Amikor Tony elesik, úgy áll fel, mintha egy virtuális valóságban glitchelne, aminek hasznát egyelőre nem látom (talán gyorsabban talpra ugrik, és nem veszítünk olyan sok időt?)
A demó arra jó volt, hogy meggyőződjünk arról, az irányítás, a látvány, a teljesítmény és alapvetően a játékmenet rendben lesz, de sok kérdésünk maradt még, amit csak a szeptember 4-én megjelenő teljes változat fog megválaszolni.
Egyelőre bizakodunk, gyakoroljuk a trükköket, hallgatjuk a számokat, úgy teszünk, mintha Supermanek lennénk.