Az utóbbi évek egyik legnagyobb és egyben legszomorúbb eseménye volt a THQ csődje, majd szétcincálása, amivel az egykori gigász sikercímei más-más stúdiókhoz kerültek. A SEGA a Relic-ért (Company of Heroes, Warhammer 40.000: Dawn of War) nyitotta ki a pénztárcáját, a Koch Media a Volition csapatát (Saints Row) tudhatja a fejlesztői között, a Homefront jogaira a Crytek tette rá a kezét, de nem maradt tulajdonos nélkül a South Park: The Stick of Truth sem, Cartmenéket a Ubisoft kebelezte be. A WWE jogaira a Take Two csapott le, a Homeworld pedig a Gearbox karjaiban landolt (remélhetőleg jobban megbecsülik, mint az Alien: Colonial Marines-t). A JoWood anyavállalata, a Nordic Games is rendesen bevásárolt, ők 4.9 millió dollárért szerezték meg a Darksiders, az MX vs ATV, a Red Faction, a Destroy all Humans!, a Summoner, a Marvel Super Hero Squad valamint a Supreme Commander játékokat tartalmazó csomagot.
Danny Bilson korábban négy éven keresztül a THQ elnökeként tengette mindennapjait és a cég szempontjából meghatározó játékokon dolgozott a „tűzhöz közeli” állásban, így őszintén tudott beszélni arról, hogy mit történt a céggel és hogyan küzdött azért, hogy a felszínen maradjanak.
Saját véleménye szerint stúdiókat kellett bezárniuk egész idő alatt és rá hárult a feladat, hogy közölje a fejlesztőkkel a rossz híreket, amit szörnyű élményként élt meg, idővel nem bírta tovább, abbahagyta. Egy évvel ezelőtt távozott a THQ-tól, akkor fogalmuk sem volt arról, hogy mit hoz majd a jövő. Tisztában voltak azzal, hogy nem mennek jól a dolgok és a baj forrásával is, de azt remélték, hogy elég egy jó felhozatal, valamint némi félretett pénz arra, hogy befejezzék projektjeiket és a piacon maradhassanak.
Bilson hozzátette: fogalma sincs, mi történt az alatt az egy év alatt, miután elhagyta a céget és meg sem próbálta kideríteni, decemberben jött a hír, hogy milyen sorsa jutottak a barátai, a munkatársai. Állítása szerint szörnyen érezte agát ebben az időszakban, felelősségét sem vitatja. Múlt héten a GameHorizon konferencián beszédet mondott a THQ egykori igazgatója és világossá tette a hallgatóság számára, hogy nem ismer minden részletet, ami a cég összeomlásához vezetett, de megpróbált mindent megtenni, ami tőle tellett, hogy segítse a fennmaradást. Sajnos ezzel együtt tehetetlenül kellett végignéznie a végjátékot.