A 2024-es The Game Awards talán legnagyobb meglepetése volt a The Witcher 4 bejelentő előzetese. Mióta a CD Projekt Red hírt adott a készülőben lévő játékról, egyre több infót csöpögtetnek a széria rajongóinak, amik alapján joggal nőnek az elvárások a játékkal szemben.
Kiderült, hogy továbra is a Kontinensen barangolhatunk majd, bár ezúttal Geralt helyett Cirit terelgethejük. A pálya nagyjából hasonló méretű lesz, mint a The Witcher 3-ban volt, viszont teljesen új régiókkal készülnek a lengyelek.
Egy szörnyvadászről szóló játékban nem elhanyagolható szempont az sem, hogy mik lesznek majd azok a rémségek, melyeket meg kell rendszabályoznunk. Az eddigi játékokhoz hasonlóan ezúttal is a szláv folklórból merítenek a dizánjerek, és az első új lényt már a beharangozóban is láthattuk.
Ez a szörnyeteg a bauk névre hallgat, és a szerb mintológiából merítették hozzá az ötletet. A bauk a sötét, árnyékos helyeket kedveli, ahol lesből támad az áldozataira, majd felfalja őket. A The Witcher 4 rendezője, Sebastian Kalimba elárulta, hogy a lénnyel a játékban is meg kell majd küzdenünk, és egy "különlegesen trükkös rohadék lesz", aki az áldozata legmélyebb félelmeivel játszadozik. Azt is elárulta, hogy a negyedik felvonásban egy újabb csavart visznek a szörnyvadászatba:
"Ha megnézitek a The Witcher szériát azt látjátok, hogy a »szörny« kifejezést egész eltérő módokon közelítettük meg az első rész óta. A széria során le kellett győzni hagyományos szörnyeket, majd embereket, akik szörny módjára viselkedtek. Ebben az esetben viszont Cirinek a saját belső démonaival kell majd leszámolnia, hogy a bauk nyomára bukkanhasson és legyőzhesse."
A lengyel csapat már azzal kiemelkedik a fantasy mezőnyből, hogy a Kelet-európai mitológiákból meríti az ellenfeleket, ha viszont tényleg sikerül némelyiknek még egy fentihez hasonló extra csavart is adni, akkor minden eddiginél izgalmasabb szörnyvadászat elébe nézünk.