Az IndieWire nemrég interjút készített azzal a két személlyel, akiknek a The Last of Us Part II történetét köszönhettük. Neil Druckmann (aki nem csak a játék írója, hanem egyben egyik rendezője is volt), valamint Halley Gross pedig több olyan jelenetről is részletekbe menően mesélt a beszélgetés során, amelyek végül a vágóasztalon végezték. Mondanunk sem kell, a következő sorok masszívan spoileresek lesznek, szóval csak és kizárólag akkor folytassátok az olvasást, ha már végigjátszottátok a The Last of Us Part II-t.
Az eredeti tervek szerint például jóval hosszabb lett volna az így is nagyjából 20-25 óra alatt teljesíthető játék, melynek cselekmény most "csak" három napot ölel fel, ez viszont az eredeti koncepció alapján öt napon keresztül húzódott. Druckmann elképzelései szerint mellékvágányon futott volna egy olyan történet is, amely során Ellie eljut a Szerafiták szigetére, ahol "a pokol különböző bugyrain át" vezetett az útja. Értelemszerűen ennek a sztoriszálnak köszönhetően lehetőség nyílt sokkal többet elmesélni a szektásokról, de végül úgy döntöttek, feszesebbre húzzák a narratívát.
Joel halálán is változtatni kellett: az első elképzelés ugyanis ennek kapcsán az volt, hogy az első rész főhősének utolsó szava rég elhunyt lánya, Sarah neve lesz. A karaktert életre keltő Troy Baker azonban azt javasolta, hogy Joel inkább be szóljon egy szót sem, sokkal hatásosabb így a jelenet. Elkészítették mindkét verziót, és úgy döntöttek, Bakernek teljesen igaza van. Halley Gross hozzátette, hogy bizony eredetileg Joelnek lett volna egy barátnője is, illetve még szó esett egy hosszabb vadászjelenetről, amely során Ellie-vel egy vadkant kellett becserkészni és elejteni (vele ugyebár a múzeumban futottunk össze), de végül úgy döntöttek, ez csak feleslegesen lelassítaná a cselekményt.