Még 2016-ban, két évvel a The Elder Scrolls VI hivatalos bejelentése előtt Todd Howard megerősítette, hogy dolgoznak ugyan egy új TES epizódon, de annak megjelenése még nagyon messze van. Akkor elmondta, hogy a fejlesztéshez szükséges technológia még nem is létezik.
Most, 5 évvel később, a Starfield megjelenésének küszöbén azt feltételezné az ember, hogy a TES VI is szépen kezd eljutni arra a pontra, ahol már legalább érdemben beszélni lehet róla. A feltételezésünk téves volt.
Todd Howard a The Telegraphnak adott interjúja alapján úgy néz ki, hogy a fejlesztés nem haladt annyit, mint gondolnánk. Egészen pontosan így nyilatkozott:
"Mindenkinek az a legjobb, ha a The Elder Scrolls VI-ra még mindig egy tervezés alatt álló projektként gondolunk. Persze folyamatosan figyeljük a technológia fejlődését arra tekintettel, hogy az vajon képes-e már kezelni azt, amit meg akarunk valósítani."
Azt már tudni lehet, hogy az új nyílt világú RPG ugyanazt a Creation Engine 2-t fogja használni, amit a Starfield mutat majd be először 2022-ben. Ettől függetlenül a jelek szerint bőven szükség lesz extra módosításokra.
"Minden játékunknak megvannak a maguk szükségletei, melyekkel bővítenünk kell a motort."
- egészítette ki mondanivalóját Howard.
A Starfield megjelenése 2022 novemberében lesz esedékes, a The Elder Scrolls VI pedig valamikor utána fog érkezni, de hogy mennyivel utána, az még mindig kérdéses.
Amikor Pete Hines 2020 májusában nyilatkozott, akkor azt mondta, hogy a Skyrim örökösének részleteiről csak évekkel a Starfield után tudnak majd mesélni. Szóval egyelőre senki se izguljon nagyon erősen a TES VI miatt.