Egymást váltó, olykor párhuzamosan létező trendek alakítják a videojáték-ipart, így volt régen, és így van most is. Egy időben mindenki MMO-t akart fejleszteni, aztán MOBA-t, de ugyanígy megvolt a hosszabb-rövidebb ideig tartó divathulláma a túlélőjátékoknak, az aréna shootereknek, a hero shootereknek, a loot shootereknek, az open world játékoknak és a battle royale-oknak is. Ezek gyakorta a tradicionálistól eltérő pénzügyi modellekkel jártak kéz a kézben a free-to-play koncepciótól a szolgáltatásalapú megközelítésig.
Aki még az elején beszáll, valóban sikert arathat, ám abból kiindulva, hogy ma már nem 3-4, hanem inkább 5-7 év, amíg kiadásra alkalmas állapotba (ez sajnos nem azt jelenti, hogy hibátlan) kerül egy AAA kategóriás játék, nem biztos, hogy nyerő ötlet olyan trendek után loholni, amelyek holnap talán már senkit sem fognak érdekelni.
Úgy fest, erre a banánhéjra lépett rá a Rocksteady is, mivel a csütörtöki PlayStation State of Play során meggyőződhettünk róla, hogy hogy a korábbi szivárogtatásokból - hiába tagadta egy volt fejlesztő - annyi már bizonyosan igaz, hogy a Suicide Squad: Kill the Justice League szolgáltatásalapú lesz. A rajtot követően rengeteg új tartalomra számíthatunk majd, többek között új fegyverekre, küldetésekre és további játszható karakterekre is, akiket aztán tetszés szerint testre is szabhatunk. A kozmetikai holmikat - és pillanatnyilag úgy tűnik, hogy csak azokat - azonban már pénzért megvehető battle passekbe csomagolják.
Mindennek tükrében pedig már nyilván senki sem húzza fel meglepetten a szemöldökét, amikor a GYIK-et böngészve belefut abba az információba, hogy akkor is állandó internetkapcsolatot követel majd Harley Quinn, Captain Bumerang, Deadshot és King Shark kalandja, amikor történetesen egyedül játszunk. Kezet foghatnak a Rocksteady srácai a Redfall fejlesztőivel.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.