Felmerült tavaly a Returnal, idén pedig az Elden Ring kapcsán is, és ahogy korábban, úgy ezen alkalmakkor sem tudtunk közös nevezőre jutni a szerkesztősében abban a kérdésben, hogy tényleg kell-e easy mód a soulslike játékokba és más, eredendően kihívásra épülő alkotásokba. A Spiders csapata megengedő álláspontot képvisel, és ennek bizony jó oka van. Aki ugyanis követte a francia stúdió munkásságát, az tisztában van vele, hogy a portolással töltött korai évek után akció-szerepjátékokra specializálódott.
A minap megjelent Steelrising azonban már sokkal inkább soulslike, és az ilyen játékok köztudottan nem adják olyan könnyen a győzelmet, egészen más megközelítést igényelnek, mint amihez a Spiders alkotásait kedvelő játékosok szoktak. Éppen ezért készült az ún. Assist Mode, amely nem szimplán egy könnyített nehézségi fokozat, jóval több annál.
A Steelrising végigjátszása során bármikor megtehetjük, hogy képességeinkhez (vagy pillanatnyi hangulatunkhoz) igazítjuk a kihívás mértékét. Szabályozható az ellenfél által okozott sérülés nagysága (akár ki is kapcsolható, de például egy nagyobb esés kárt tesz Aegisben, ahogy a mély víz is azonnal végez az úszni nem tudó automatával). Szintén beállítható, hogy milyen gyorsan regenerálódjon a stamina helyi megfelelője, az endurance, és hogy ha netán elhaláloznánk, megmaradjon ez a felhalmozott Anima Essence (a tulajdonképpeni XP). Sőt, még a tökéletes cooldownok kivitelezésén is könnyíthetünk.
Ezen paraméterek módosításával olyanra szabhatjuk az élményt, amilyenre szeretnénk, ugyanakkor a stúdió nem mulasztotta el felhívni arra a figyelmünket (és erre a játék is emlékeztet), hogy a "csalásnak" ára van: lemondhatunk az achievementek és trófeák zöméről. További segítséget jelenthet még, hogy újrakalibrálhatjuk a kontrollereken is a gombkiosztást.