A Steam nemrégiben frissítette a digitális játékok vásárlásával kapcsolatos irányelveit, és hivatalosan is elismerte, hogy a vásárlók nem birtokolják a megvett játékokat. Ez a változás a kaliforniai törvények új szabályozásainak következménye, amelyek célja a digitális média értékesítésének átláthatósága. Az új értesítés szerint a Steamen történő digitális termék vásárlása csupán licencet ad a termék használatára, nem pedig teljes tulajdonjogot.
Ez a módosítás a kaliforniai AB 2426 törvény része, amely megtiltja a cégek számára, hogy olyan kifejezéseket használjanak, mint a "vásárlás" vagy "megvenni", amelyek a teljes tulajdonjogot sugallják. Azok a cégek, amelyek megszegik ezt a szabályt, bírságot kaphatnak hamis reklámozás miatt. Fontos megjegyezni, hogy ez a törvény nem vonatkozik a fizikai médiára vagy a véglegesen letöltött offline tartalmakra.
A digitális tartalom korlátozott birtoklása az utóbbi években komoly problémává vált, ahogy a játékosok többször is elvesztették a hozzáférést olyan játékokhoz, amikor azok szerverei leálltak, vagy a digitális bolt bezárt. Az Ubisoft például tavaly tavasszal eltávolította az eredeti The Crew játékot a felhasználói könyvtárakból, miután annak szerverei véglegesen offline állapotba kerültek.
Ezek az események felhívták a figyelmet arra, hogy a vásárlóknak milyen kevés kontrolljuk van digitális vásárlásaik felett, mivel ha egy cég úgy dönt, hogy megszünteti a játék támogatását, a felhasználó elveszíti az ahhoz való hozzáférést. A Steam lépései tehát nemcsak a jogi követelményeknek való megfelelésről szólnak, hanem a vásárlók tájékoztatásának javításáról is.