Az eddig látottak alapján nagyon látványosnak és hangulatosnak ígérkezik a Star Wars: Squadrons, amely az EA Motive belső nézetes, űrbeli csatározásokat a középpontba állító alkotása. Az EA Play rendezvényt követően a fejlesztők számos interjút adtak, és egyre több információt osztanak meg a játékról, illetve a fejlesztést inspiráló tényezőkről.
Ian Frazier kreatív igazgató a Polygonnak adott nyilatkozatában elmondta, hogy az űrcsatákat alapvetően a második világháborús légi összecsapások ihlették. Már az eredeti filmekben is zöld illetve piros lézereket használtak a felek, amely színeket a Szövetségesek és a Tengelyhatalmak alkalmaztak a fényjelző lőszereikkel. Emellett a hajók mozgása a Star Wars filmekben látottak alapján, nem pedig a fizika törvényein alapszik, emiatt teljesen más érzés lesz a Squadronsban irányítani egy gépet, mint például a Star Citizenben vagy az Elite Dangerousban.
Frazier még azt is említette, hogy a játékban rengeteg beállítást eszközölhetünk az űrhajókon, amelyek az irányíthatóságot, gyorsaságot és a sebzést is jelentősen befolyásolhatják. A testreszabhatóságnak köszönhetően pedig teljesen egyedi harcosokat hozhatnak majd létre a játékosok.
A Star Wars: Squadrons október 2-án fog megjelenni PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra.