Mielőtt bárki elkezdene ugrálni örömében, érdemes tisztázni, hogy nem egy DICE által fejlesztett új Battlefront projektről van szó, hanem az "eredet" Battlefront-játékokról és azok tervezett harmadik részéről. Abba az időbe kell tehát visszarepülnünk most gyorsan, amikor még a Free Radical Design dolgozott a 2000-es évek Star Wars Battlefrontjainak folytatásán.
A stúdió egyik akkori tagja, Michael Barclay (aki egyébként ma már a Naughty Dognál dolgozik) egy Twitter-folyamban mesélt a soha meg nem született lövölde történetéről.
Barclay szerint a Battlefront 3 kukázása egy "vitathatatlan bűntény volt". A játék a fejlesztési fázis végénél tartott már, mire a LucasArts kihúzta a dugót.
"Azt hiszem elég idő telt már el, ahhoz, hogy kimondhassam mennyire király játék lett volna a Battlefront 3, és hogy mekkora bűntett volt kukázni azt. A játékosok nem tudják, hogy mekkora élménytől lettek megfosztva."
A kommentekben rengeteg összetört szívet láthatunk, és nem véletlenül: a Battlefront 2 is egy legendás akciójáték volt, amit Star Wars-rajongók hosszú évekig nyüstöltek. Ha a folytatása még annál is jobb lett volna, akkor el se akarjuk képzelni, hogy mi maradhatott ki az életünkből.
Persze ez csak az érem egyik oldala. A Free Radical alapítója, Steve Ellis már 2012-ben is azt állította, hogy a játék szinte teljesen kész volt, mire LucasArts oldaláról olyan válaszok érkeztek, hogy jó, ha a 75%-a készen volt a harmadik Battlefrontnak, és egyébként is egy végtelenül középszerű cím lett volna. A tényleges igazság valószínűleg sosem fog kiderülni.
A Battlefront franchise egyébként pihenőn van éppen. Az EA most inkább egyszereplős élményekre koncentrál, ami (elnézve a legutóbbi többjátékos lövöldéjük helyzetét) talán jobb is minden érintett számára.