Teljesen mindegy, hogy mikor és milyen állapotban fog megjelenni a Star Citizen, garantáltan szenzáció lesz belőle, hiszen a roppant ambiciózus projekt előkészületei már 2010-ben zajlottak, a rá következő évben pedig a tényleges fejlesztés is megkezdődött. Egy teljes évtizeddel és 400 millió dollárral később még mindig nem tudni, mikor lehet majd úgymond késznek nevezni a Cloud Imperium Games MMO-ját.
Vélhetően meggyorsítja a folyamatokat a cég idén megnyíló gigastúdiója, amely a tervek szerint 2026 magasságában már mintegy ezer szakembernek (és családjaiknak) nyújt majd megélhetést. Szükség is lesz a friss munkaerőre, ha a CIG nem kíván a közönségi finanszírozással szerzett pénz mellett a folyamatos csúszásokkal is újabb rekordokat dönteni.
Az MCV magazinnak interjút adó Carl Jones operatív igazgató úgy látja, hogy mire az említett stúdió munkatársainak létszáma eléri tervezett maximumát, már a Squadron 42 folytatásának, sőt folytatásainak fejlesztése fogja lekötni a figyelmüket. Ehhez persze nem ártana, ha előbb megjelenne a Star Citizen univerzumába helyezett, hollywoodi sztárokkal teletömött single-player játék első felvonása, amely feltűnően hiányzott a legutóbb CitzenConról. Jones szerint ehhez szükségük lehet még egy, talán két évre, Chris Roberts cégalapító épp azért költözött az Egyesült Királyságba, hogy személyesen segítse a már hétéves késésben lévő projekt fejlesztését.
Természetesen szóba került maga a Star Citizen is, amelyet 2026-ra egy teljes egészében működő, gigantikus MMO-ként képzel el Jones, aminek a gondozása még több feladatot jelent a cég számára, ezért elkerülhetetlen, hogy idővel további létesítményeket nyissanak máshol a világban. Például Ázsia csendes-óceáni térségében, ahol pillanatnyilag nem rendelkezik komoly jelenléttel a CIG. Viszont ha ott berobban a játék, akkor szükség lesz kiszolgálócsapatokra. Jones szerint ezzel párhuzamosan a frankfurti stúdió méretét is megdupláznák.