2009-ben a Nintendo újfajta felhasználói interfész lehetőségeit kezdte kutatni - ez nem volt más, mint a Vitality Sensor, amely figyeli a játékosok pulzusát, és ezt az információt használhatja a konzol játék közben. Amellett, hogy azt a kütyüt még mindig nem adták ki, egy aktuális szabvány-bejegyzés azt mutat, hogy a Sony hasonló vizeken jár.
A Sony olyan konzol irányítókat és kézi készülékeket írt le a szabványban, amelyekben biometrikus érzékelők találhatóak. A DualShock 3 és a PlayStation Move biometrikus verzióit be is mutatták a leírásban, ahogy egy kézi, PS Vita-szerű készüléket is. A szabvány leírása részletezi azokat a kontrollereket, amelyek a játékosok biológiai jeleit észlelik inputként.
A biológiai adatokat rögzíteni, analizálni s a későbbieken felhasználni is lehet ezzel megváltoztatva a beállításokat, a játékprogram általános állapotát. Ennek segítségével szinte valós időben automatikusan meg lehet majd több beállítást is változtatni a játékos hangulatától függően, hogy a komfortérzete és a játékélménye jobb legyen (például ha valaki Nehéz fokozaton játszik, de az túl nehéz a számára, a játék képes lesz észlelni a frusztrációt és visszaállítani a nehézséget Közepesre).
A szabványban a Sony több lehetséges felhasználási területet is leírt a készülékhez Például a szenzorok figyelhetik a játékos stressz-szintjét és automatikusan állíthatják a játék nehézségét, növelhetik a fegyver pontosságát, amennyiben a játékosok frusztráltsága bizonyos szintet elér, illetve változtathatják a játékbeli NPC-k reakcióit a játékos aktuális lelkiállapotát figyelve.
Ti mire használnátok egy ilyen biometrikus képességekkel rendelkező kontrollert?
Íme egy, a szabványhoz mellékelt illusztráció: