Azzal a nem titkolt céllal futott neki ennek a generációnak a Sony, hogy sokszínűbbé teszi elsősorban filmszerű akció-kalandokból álló exkluzív játékkínálatát. A Jim Ryanék által felvázolt új stratégiában a piacvezető konzolgyártó kiemelt szerepet szán a szolgáltatásalapú játékoknak, amelyek egy része házon belül készül, míg más projektekre külsős csapatokkal szerződött le. Ezen megállapodások némelyikével annyira elégedettek voltak a felek, hogy az elmúlt hónapokban több stúdió is csatlakozott a PlayStation családhoz.
De a jelek szerint nem minden együttműködés bizonyult kölcsönösen előnyösnek, mert a Deviation Games, valamint a Rocket Arena című multiplayer lövöldéről ismert Final Strike projektje például - már amennyiben hihetünk a pletykáknak - kukában végezte.
Egy @bogorad222 néven aktív szivárogtató szellőztette meg az értesülést a Twitteren. A névtelensége megőrzését kérő forrása állítólag a Final Strike Games egy korábbi munkatársa, ő árulta el, hogy a Sony elkaszálta a bejelentés előtt álló sci-fi shootert, amin már három éve dolgozott a csapat, méghozzá ha minden igaz, nem egyedül, hanem a Deviation Gamesszel közösen. Az Unreal Engine 5-re épülő projektet a Deviation vezette, a Final Strike pedig besegített.
Elvileg még két évre lett volna szükségük a srácoknak a PlayStation 5-re és PC-re szánt játék befejezéséhez. Azzal viszont, hogy a Sony borította az asztalt, nemcsak a fejlesztést voltak kénytelenek leállítani, hanem létszámot is kellett csökkenteniük a fennmaradás érdekében. A 2021-es adatok szerint 120 munkatárssal rendelkező Deviation gárdájából 90 főnek szűnt meg az állása, de a Final Strike is búcsút mondott a kollégák 40 százalékának.
A Final Strike Games honlapját felkeresve egyetlen be nem jelentett projektet találunk a listázottak között, amelynek 2021-ben kezdett neki a stúdió. Ezt AAA kategóriás PvP shooterként jellemezték, és bár nem biztos, de jó esély van rá, hogy megegyezik azzal, amire a Sony végül mégsem tart igényt.