Az év egyik legnagyobb szenzációja, hogy a Microsoft ajánlatot tett az Activision Blizzardra, a kiadóra, mely többek között a World of Warcraftért és a Call of Dutyért is felelős. Az akvizíció 68,7 milliárd dollárért történne meg, ha mindenki áldását adná rá, azonban a hatóságok még sok kérdésre nem kaptak választ, vagy legalábbis nem kielégítőt.
A másik óriási akadály a Sony, amely a jelek szerint komolyan tart attól, hogy PlayStationre esetleg a jövőben nem jelennek majd meg a Call of Duty játékok, ennek megakadályozása érdekében pedig egyre nagyobb áldozatokat hoz.
Most például páros lábbal repült bele a konzolgyártó szegény Battlefield franchise-ba, ami bár kétségtelen, hogy megélt szebb napokat, sikertelennek beállítani erős túlzásnak tűnik. Mégis ezt tették most a Sony ügyvédei, akik a következőt mondták az EA sorozatáról:
"Más kiadóknak nincs elég erőforrásuk vagy tapasztalatuk, hogy hasonló sikereket érhessenek el [mint a Call of Duty]. Konkrét példával élve, az Electronic Arts évek óta próbálkozik azzal, hogy az Activision sorozatának babérjaira törjön a Battlefielddel. Annak ellenére, hogy a két franchise sok tulajdonságon osztozik, és dacára annak, hogy az EA igen sikeres AAA sorozatokkal rendelkezik - a Battlefield nem tudja tartani a lépést. 2021. augusztusáig több, mint 400 millió példányban fogytak a Call of Duty különböző részei, amíg a Battlefield epizódjaiból mindössze 88,7 millió darabot sikerült értékesíteni."
A számok tények, azokkal vitatkozni nem lehet, ebben az esetben inkább az a meglepő, hogy a Sonytól nem vagyunk hozzászokva ahhoz, hogy ilyen kommunikációt folytasson. Az ügyvédek egyébként a Star Wars: Battlefrontot is sikeres AAA sorozatként említik, aminek véletlenül szintén a DICE a fejlesztője, amely ugyebár a Battlefield játékokat is készíti. Erre persze nem hívták fel a figyelmet a Sony emberei.