A Bloober Team számos játékkal örvendeztette már meg a horrorjátékok rajongóit, köztük a Layers of Fear 1-2-vel, a Blair Witchcsel és a The Mediummal. Nemrég jelent meg a csapat újdonsága, a Layers of Fear, amely az első két játékot egybegyúrva, bónusztartalommal kiegészítve, újraértelmezve és kipofozva kínálja, ez a csomag pedig vízválasztó lett a stúdió számára.
A 2016-os Layers of Fearrel ugyanis a Bloober a pszichológiai horrorok felé fordult, és afféle keretet adva ennek az időszaknak a 2023-as Layers of Fearrel el is búcsúznak ettől a műfajtól.
A Bloober Team vezérigazgatója, Piotr Babieno az Engadgetnek adott interjújában mesélt róla, hogy a Layers of Fear Unreal Engine 5-ös remake-jével lezárják a pszichológiai horrorjátékaik korszakát, a jövőben inkább a "tömeghorrorokra" fognak koncentrálni, amitől több vásárlót remélnek:
"A történetre, a hangulatra, a grafikára és a zene minőségére koncentráltunk, de a játékmechanikákra nem fordítottunk túl sok figyelmet. Nem ez volt a célunk. De rájöttünk, hogy van egy plafon, amit nem tudunk áttörni, ha nem nyújtunk valami frisset, valami újat. Ez az év olyan, mintha lezárnánk a pszichológiai horrorjátékok készítésének korszakát. Most éppen a Bloober Team 3.0-ba lépünk, tömeghorrort készítünk. [...] Szeretnénk átadni az ötleteinket, a mi DNS-ünkkel, nem a környezet vagy történetmesélés, hanem akció által. Tehát minden jövőbeli címünkben sok játékmechanika lesz. Sokkal nagyobbak lesznek."
Ironikus módon a csapat következő címe a PC-re és PS5-re készülő Silent Hill 2 remake lesz - egy olyan kultikus játéké, ami maga is pszichológiai horror, de egy már létező franchise része, ez pedig megfelel annak a célnak, hogy az eddiginél nagyobb közönséghez szólhassanak, és úgy tűnik, hogy már ezzel el fogják kezdeni az akcióorientáltabb megközelítést. Ti mit gondoltok erről?