A PlayStation 5 és az Xbox Series X által nyújtott előnyök miatt készülhetünk arra, hogy hamar elengedik a jelenlegi gépeket a fejlesztők: mindenkinek jobb, ha nem kell kompromisszumokat kötni és hét évvel ezelőtti masinákra optimalizálni. A rövid töltési idők és a 60 fps-re törekvés igazából már simán elvárható napjainkban.
A Resident Evil 8 PC mellett kizárólag PS5-re és XSX-re fog megjelenni, habár korábban úgy tervezték, PS4-re és Xbox One-ra is kiadják. A játék kapcsán korábban is szivárogtató Dusk Golem állítása szerint ennek az az oka, hogy a látvánnyal kapcsolatos fejlesztések a régi gépeken textúrahibákat és lassú betöltést eredményeztek, és mivel nagyobb hangsúlyt kap a felfedezés, nem csak szűk tereket kell majd bejárnunk.
Egyszerűen úgy látta a Capcom, hogy nem éri meg az optimalizálással szívni, és jobb lesz, ha mindenki egy töltőképernyőktől mentes, látványos játékkal játszhat. Azt még nem tudni, mennyire jelent majd gondot, ha PC-n valaki HDD-ről futtatja a játékot SSD helyett, de 2021-ben ez is kiderül.