A PC-s játékok törésével foglalkozó EMPRESS több hónapos kísérletezgetés után kiiktatta a Resident Evil: Village védelmét. Ebben az esetben ez azért volt fontos, mert az Village crackelt verziója jobban futott, mint a hivatalos.
EMPRESS szerint a szaggatások oka a Capcom saját védelme volt. A játék törése kiiktatta a szoftver legtöbb funkcióját, ami segítette a futtatást. A DSOGaming később letesztelte a tört változatot, és igazolták, hogy ott tényleg nem voltak framerate ingadozások.
A Capcom most kiadott egy tapaszt a Village-hez, ami rendbetette a teljesítménybeli gondokat. Ennek köszönhetően már a legális verzió is olyan simán fut, mint a tört, azt leszámítva, hogy az előbbi esetében a védelmi szoftver még mindig végzi a feladatát.
A frissítés egyébként beépítette még a játékba az AMD FidelityFX Super Resolution technológiáját is, így aki teheti, az most még többet kihozhat a játékélményéből.
Ez az egész ügy nagyon kellemetlen fényben tüntette fel a Capcom saját védelmi megoldását, így nem lennénk meglepve, ha a jövőbeli játékaikban hanyagolnák majd azt.