Nem állíthatjuk magabiztosan, hogy nagy siker lett az Uncharted: Legacy of Thieves Collection és a The Last of Us Part I PC-s portja, ugyanis mindkettő problémásan jelent meg az új platformra. Az igazsághoz azonban hozzátartozik, hogy ez nem elsősorban az eredeti játékokat fejlesztő Naughty Dog hibája, hanem az alapanyagot portoló stúdióé: mindkettő projektért az Iron Galaxy felelt.
Ez persze nem menti fel sem a Naughty Dogot, sem a játékokat kiadó Sony-t a felelősség alól, előbbi Twitteren jelezte is, hogy a fejlesztők figyelemmel kísérik a visszajelzéseket, kivizsgálják a játékosok panaszait és igyekeznek megnyugtató megoldást találni rájuk a jövőben érkező frissítésekkel.
Amikor a Naughty Dog alelnöke, Christian Gyrling tavaly azt magyarázta, hogy az első három Uncharted játékot miért nem hozták el PC-re (a Legacy of Thieves Collection csak az Uncharted 4: A Thief's Endet és az Uncharted: The Lost Legacy-t tartalmazza), akkor megjegyezte azt is, hogy ez a kollekció fordulópontot jelentett a számukra, mivel ezzel sikerült megteremteniük a feltételeket ahhoz, hogy kiváló minőségű alkotásokat készítsenek PS5-re a PC-s megjelenés lehetőségével.
Most a The Last of Us Part 1 PC-s megjelenése alkalmából megjelent blogposztban a stúdió megerősítette, hogy a jövőben is tervezi a játékok fejlesztését mindkét platformra:
"Legyetek nyugodtak, PlayStation- és PC-játékosok, már alig várjuk, hogy többet is megoszthassunk veletek, akár a DualSense kontrollert, akár a billentyűzetet és egeret részesítetek előnyben. A mindkét platformra való fejlesztés lehetővé teszi számunkra, hogy a bármelyik platformról szerzett tanulságokat beépítsük a játékaink általános tervezésébe."
Amiről biztosan tudjuk, hogy készül a vállalatnál, az a The Last of Us multiplayer spin-offja, valamint egy titokzatos projekt is formálódik, ami miatt a The Last of Us Part 3 is tolódik. A cég emellett nem végzett még az Uncharted szériával sem, biztosan jön még új játék.
Azt a PlayStation Studios elnöke, Hermen Hulst árulta el tavaly ősszel, hogy a Sony belső fejlesztésű, szolgáltatásalapú címei egyszerre rajtolnak majd el PS5-ön és PC-n, és a többi projekt esetében is legalább egy év fog eltelni a különböző verziók megjelenése között.