Még mindig nem zárult le az Activision-Blizzard és a Microsoft felvásárlási mizériája, a feleknek éppen az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottságnál (FTC) kell meggyőzniük az illetékeseket, hogy az akvizícióval az egész játékipar nyer, nem csak az xboxosok. A szappanoperákra egyre inkább hasonlító ügynek köszönhetően azonban számos érdekes kulisszatitok derült ki eddig.
Máskülönben honnan tudtuk volna meg, hogy mennyibe került a The Last of Us Part II és a Horizon Forbidden West? Vagy hogy a Microsoft meg akarta venni a Segát, a Paradoxot és más stúdiókat is? És azt, hogy ki nyerte az előző generációs konzolháborút?
Az ügyben a Sony és a Microsoft emberei végig egymásra mutogattak, a japánok még olyan vad vádakkal is előálltak, mint hogy a redmondiak szándékosan szabotálnák a PlayStation 5-ös Call of Dutykat, most pedig a Microsoft vezetője, Satya Nadella vette fel a Sony-hibáztatós szemüvegét. Nadella az ügyben tett vallomásának részeként beszélt róla, hogy a maguk részéről szívesen megszabadulnának a konzolexkluzivitástól, de a japán vállalat miatt ez nem lehetséges:
"Ha rajtam múlna, szívesen megszabadulnék a konzolexkluzivitástól, de ezt nem én határozom meg, különösen nem úgy, mint a konzolpiac alacsony részesedéssel rendelkező szereplője. Az ottani domináns játékos [a Sony] az exkluzivitások segítségével határozta meg a piaci versenyt, szóval ilyen világban élünk. Nem szeretem ezt a világot."
Ez egy nappal azután hangzott el, hogy a Sony Interactive Entertainment elnöke, Jim Ryan saját mondandójában azt állította, hogy az Xbox Game Pass "értékromboló", és azok a kiadók/stúdiók, akikkel beszélt, egyöntetűen nem szeretik azt. A piacon azonban jelentős tényező, részben ezért is fontos számukra, hogy masszívan fektessenek a belsős címek fejlesztésébe és kiadásába, hogy legyen ütőkártyájuk a Game Pass-szel szemben. Ryan azt is kihangsúlyozta, hogy a Microsoftnak valójában nem áll érdekében, hogy az Activision játékai minden platformon elérhetőek legyenek.
"Úgy vélem, hogy a Microsoft a Call of Duty-t arra kívánja felhasználni, hogy hátrányos helyzetbe hozza a PlayStationt a játék PS-konzolokon való elérhetőségével vagy elérhetővé tételének módjával, és hogy a PlayStation-játékosokat az Xbox platformok, különösen a Game Pass felé terelje."
Az exkluzívokkal kapcsolatos helyzetet egyébként a Microsoft részét képező Bethesda egyik fejese sem érti, egy nemrég nyilvánosságra került belső levélben ugyanis számon kérte Phil Spenceréket azon döntés miatt, hogy miért nem jelenhet meg a Starfield PlayStationre, amikor a Call of Dutyk igen (a Microsoft azzal igyekezett az oldalára állítani a Sonyt, hogy megígérte, legalább tíz éven keresztül PlayStation-konzolokra is garantálják a Call of Duty megjelenéseket).