A napokban mutatta be a redmondiak a Muse nevű generatív AI modellt, amivel képesek lehetnek legenerálni egy játék elemeit. A cuccot a Ninja Theory 2020-as MOBA-ján, a Bleeding Edge-en edzették, ami meg is látszott az első demókon. A cég elnöke, Satya Nadella a múlt héten adott interjúkat az újdonság kapcsán, és nagy büszkén mesélte, hogy mire volt képes a Muse az első tesztek során.
"Ami igazán menő, és ami miatt kifejezetten izgatott vagyok, az az, hogy hamarosan lesz egy játékgyűjteményünk, melynek tagjai ezt a modellt használják, és ez alapján generálódnak. Elkezdhetjük majd játszani őket."
A Dwarkesh Podcastban mesélt sztorijaiból egy volt, ami kifejezetten kiemelkedett a hallgatóság számára:
"Phil Spencer megmutatta, ahogy fogott egy Xbox kontrollert, és a modell tulajdonképpen a bevett utasítások nyomán kezdte generálni a tartalmakat úgy, hogy az konzisztens maradt a játék alapjaival."
Nadella szerint ez egy "wow" pillanat volt számára. Ilyet ő legutóbb csak akkor érzett, amikor először látta a ChatGPT-t vagy a Dall-E-t működés közben. A játékipar kreatív része persze összerezzent az egésztől, és nem véletlenül. A generatív AI megítélése ellentmondásos az iparban, de például a Take-Two elnöke, Staruss Zelnick szerint semmitől sem kell tartanunk, hiszen a technológia több munkahelyet eredményez majd, mint amennyit feleslegessé tesz. Azt mondjuk már nem fűzte hozzá, hogy ezek az extra állások betöltői alkothatnak-e még bármi izgalmasat is, vagy csak táplálhatják-e majd az AI darálót. Majd kiderül.