Tavaly a Microsoft egy megrázó bejelentéssel ébresztette fel a gaming világot: fel akarja vásárolni a teljes Activision Blizzardot a Kinggel együtt. Az ügylet keretében nemcsak a fejlesztőcsapatok kerülnének a redmondiakhoz, hanem a Warcraft, a Candy Crush és a Call of Duty is (sok minden más mellett). Legendás címekről van szó, legendás értékkel.
Egy ekkora üzletre az esetleges piactorzító hatásai miatt számos ország versenyjogi hatóságának rá kell bólintania, és míg kezdetben úgy tűnt, hogy ezzel nem lesz gond, az FTC végül csak beleállt a dologba. Az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (Federal Trade Commission) attól tart, hogy a Microsoft diszkriminálná a rivális platformokat, és exkluzívvá tenné a dollármilliárdokat termelő franchise-okat.
Az elhúzódni látszó ügyben a Microsoft ügyvédei most nagyon érdekes taktikát választottak. Matt Stoller, az American Economic Liberties Project egyik munkatársa átfutotta az iratokat, és olyan kijelentéseket talált, amiktől háromszor forgattuk körbe a szemeinket. Amikor az FTC azzal támadott, hogy a Call of Duty egy elképesztően népszerű és profitábilis franchise, a Microsoft azzal védekezett, hogy nem ismeri a játékok bevételi adatait és az azokra való igényt. Forrásokat követelnek az FTC-től, ami egy picit nevetséges, tekintettel arra, hogy az Activision rendszeresen megosztja adatait a publikummal.
The FTC claimed Call of Duty is a popular, profitable, and successful video game franchise. Microsoft's response is that it has no knowledge of Call of Duty revenues and demands all sourcing. Extremely nasty and petty. pic.twitter.com/ISZFv7bs9K
— Matt Stoller (@matthewstoller) December 23, 2022
A jogi szöveget alaposan megbonyolították, de a lényeg, hogy a Microsoft ügyvédeinek állítása szerint a cég nem ismeri a Call of Duty megítélését az iparban, a játék fejlesztőcsapatainak számát és méretét, vagy az arra fordított erőforrások mennyiségét. Mindennek a tetejében azt is állítják, hogy nincsenek tisztában az eredeti Call of Duty megjelenési dátumával, és a játékok megjelenési tervezetével.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
Függetlenül attól, hogy az első Call of Duty dátumát már azelőtt kiköpi a Google, hogy leütnénk az enter gombot, nagyon furcsa ez a taktika. Minden felvásárlást előkészítő kiadó utánanéz a célpontnak, de még ha ezt nem is tennék meg, az Activision részletes adatokat szokott kiadni a negyedéves eredményeiről és bevételeiről.
Szóval a lényeg: új taktikája szerint a Microsoft teszi az ostobát. Meglátjuk, hogy ez mennyire lesz eredményes.