A szakértők egy része és a jósolgatásba bocsátkozó újságírók évek óta pedzegetik, hogy a felhős játékok idővel teljesen le fogják váltani a hagyományos hardvereket, így drága kütyük megvásárlása nélkül, pusztán a szükséges perifériák segítségével élvezhetjük majd a gaming örömeit.
A next-gen konzolok és a gamer PC-k iránti hatalmas keresletet látva viszont egyelőre nehéz elképzelni, hogy az a közeljövőben bekövetkezik, s ami azt illeti, pillanatnyilag még az Xbox Cloud Gaminggel nyomuló Microsoft sem fogad a felhő kizárólagosságának eljövetelére.
Legalábbis erre következtethetünk abból a nyilatkozatból, amit Pav Bhardwaj, az Xbox Game Pass globális termékmenedzsere adott nemrég a GamesIndustry.biznek. Bhardwajt a felhős játékokat az okostévékre is elhozó Samsung Gaming Hub szolgáltatás londoni rajtján csípte el a portál, egyebek mellett arról is megkérdezve a vezetőt, hogy a cloud gaming vajon elhozza-e a konzolmentes jövőt.
"Néhányan mindig is szeretnek majd konzolokon játszani, és mindig is szeretni fogják, ha van egy konzol a nappalijukban, amire letölthetik és élvezhetik a játékokat. Én szeretem a konzolokat - [a streaming] csak egy másik útvonal, egy másik lehetőség, hogy a játékokat más emberek számára is elérhetővé tegyük. Nem arról van tehát szó, hogy az egyik a másik kárára menne, ez most inkább egy feljövőben lévő áramlat, és ez egy nagyon jó helyzet ahhoz, hogy ezeket a különböző lehetőségeket kínáljuk. Még mindig ott van a PC, és a jövőben új formátumok is megjelennek majd. Az emberek szeretik a konzolokat, a felhős játék pedig egyszerűen remek alternatívát nyújt."
- mondta a Game Pass termékmenedzsere, bizakodásra adva okot azoknak, akik belátható ideig még kitartanának a dedikált masinák mellett.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
Bhardwat ugyanakkor arra is kitért, számos oka lehet annak, ha valaki mégsem vesz hardvert, a Samsung Gaming Hub, s vele a felhős játék pedig azoknak lehet csábító, akik a hozzáférhetőség és a saját döntésük nyomán választják.
A vezető szerint az elmúlt 8 évben rengeteget fejlődött a sávszélesség és a technológia, és most jutottunk el arra a pontra, ahol már a játékokat is lehet okostévén keresztül, a Netflixhez vagy a Disney+-hoz hasonló streaming-élményként tálalni.