Hirdetés

A Helldivers 2 olyan motorral készült, amit már évek óta nem frissítenek

|

Több dolog is közrejátszott abban, hogy végül emellett tette le a stúdió a voksát.

Hirdetés

Továbbra is annyira népszerű a Helldivers 2, hogy nem fér be mindenki a szerverekre: egy ponton már maga a stúdió elnöke kérte a játékosokat arra, hogy inkább ne vegyék meg most a játékot, mert a háttérben dolgozó gépek egyszerűen nem bírják el a rájuk csődülő embertömeget. Azonban a szerverproblémáktól eltekintve hatalmasat megy a játék, amiről a minap most kifejezetten érdekes, megmosolyogtató hír látott napvilágot.

Egészen pontosan a Helldivers 2 motorjáról derült ki egy s más, ami nem az Unreal Engine, de nem is a Unity, hanem a kevésbé népszerű Autodesk Stingray, amit nem mellesleg 2018-ban már kivontak a forgalomból. Egyébként egy olyan, bizonytalan svéd játékmotorról van szó, ami fénykorát még 2010 környékén élte (ekkor még Bitsquid név alatt futott), amikor is jó néhány indie címet húztak fel rá, nem pont olyan léptékűeket, mint amilyen a Helldivers 2.

Hirdetés

Később, 2014-ben aztán az Autodesk vásárolta meg a motort, így kapta végül az Autodesk Stingray nevet, ami alatt egészen 2018-as megszűnéséig működött. Egyébként mint az kiderült, az egyik utolsó játék, ami ezen motor segítségével készült, az a Fatshark 2022-es alkotása, a Warhammer 40,000: Darktide volt, ám azóta nem vetették be máshol a Stingrayt.

Viszont ahogy azt nemrégiben maga az Arrowhead vezérigazgatója, Johan Pilestedt megerősítette, a Helldivers 2, tényleg az Autodesk Stingray motort használja.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


A fejes ezzel kapcsolatban egészen pontosan azt írta:

"A projekt már a [motor támogatásának] megszüntetése előtt elkezdődött. Az őrült mérnökeinknek mindent meg kellett tenniük azért, mindenféle támogatás nélkül, hogy a játékot más motorokkal egy szintre hozzák".

Nyilván amikor már jó ideje zajlik egy adott motorral a fejlesztés, sokkal nagyobb macera lenne az egészet átültetni, ezzel együtt pedig netalántán a nulláról kezdeni, egy teljesen új, a fejlesztők számára kevésbe ismert technológiával. Ugyanis mint az kiderült, a 16 éves pályafutásuk során az Arrowhead fejlesztői leggyakrabban az Autodesk Stingrayben dolgoztak, így egyáltalán nem a véletlen műve volt, hogy végül a Helldivers 2 esetében is emellett döntöttek.

Mindeközben a lojalitás is egy potenciális tényező lehetett, elvégre az Arrowhead (csakúgy, mint a Darktide-ért felelős Fatshark) a mai napig is jó kapcsolatot ápol a Bitsquid eredeti alapítóival, szóval emiatt már csak szívük is azt diktálhatta, hogy a Stingray mellett tegyék le a voksukat. Mindenesetre a Helldivers 2-n nem látszik, hogy bármilyen problémát okozna az elavult motor használata, remélhetőleg a későbbiekben sem fog.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)