Nemrég Naoki Yoshida egy népszerű YouTubernek mesélt arról, hogy miért nem szereti a JRPG kifejezést, abban a beszélgetésben pedig arra is fény derült, hogy ez régen diszkriminatívnak számított és sok japán fejlesztő attól tart, hogy benne ragadnak egy rájuk erőltetett műfajban, és nem tudnak versenyezni olyan masszív IP-kkel, mint a God of War és a Horizon.
Kratos szériája most újfent előkerült a Final Fantasy kapcsán, a producer és társai ugyanis a WellPlayed.com-nak elárulták, hogy milyen alkotások szolgáltak számukra szellemi üzemanyagként.
Az interjúban Yoshida elárulta, hogy számára George R.R. Martin A tűz és jég dala könyvsorozata, valamint a Trónok harca című tévésorozat szolgált ihletként, míg a játék egyik rendezője, Hiroshi Takai a God of Wart találta nagyon inspirálónak. A harcrendszerért felelős Ryota Suzuki pedig John Wick és Penge mozdulatait nevezte meg, szerinte ezek hatását érezhetjük majd a végeredményen.
Yoshida az interjú egy későbbi pontján visszatért még kicsit a God of Warhoz és elmondta, hogy a Final Fantasy 16-ot leginkább ehhez hasonlíthatnánk a játék működésének szempontjából: lesz ugyanis egy fő világtérkép, ezen a csomóponton választhatjuk ki, hogy folytatjuk-e a fő sztorit és feloldunk-e új területeket vagy visszamegyünk a már meglátogatott részekre mellékküldetésezni.
A Final Fantasy XVI június 22-én fog megjelenni PlayStation 5-re, akkor majd elválik, hogy tud-e olyan sikeres lenni, mint például a God of War Ragnarök.