Engem ért korábban az a megtiszteltetés, hogy tesztelhettem a This War of Mine fejlesztőinek városmenedzselős túlélőjátékát, így tanúsíthatom, hogy a Frostpunk kíméletlen ugyan, mégis olyan erős hangulata van, és olyan nagy hatást gyakorol ránk az, hogy a kisebbik és nagyobbik rössz között kell vacilálnunk, hogy nem egyhamar lehet elfelejteni, azóta is eszembe jut. A DLC-k aztán újabb elemekkel bővítették a játékmenetet, viszont a játékot készítő 11 bit Studios nem érte be ennyivel.
2021 augusztusában jelentették be a folytatást, a Frostpunk 2 pedig azt ígérte, hogy választások garmadájára, rengeteg fejlesztési lehetőségre, valamint a társadalom és a város alakításának szabadságára számíthatunk, miközben újfent kemény következményekkel kell szembenéznünk.
Az idei PC Gaming Showban ismét hírt adott magáról a Frostpunk 2, amely a fejlesztők közleménye szerint 30 évvel az első rész eseményei után fog játszódni, az évekig tartó fehérség után a világ tiszta lappal indul, és városunk is nőtt, fejlődött. Leginkább csak a lakói változtak meg: úgy érzik, hogy megszelídítették a fagyot, és a túlélési ösztönük háttérbe szorul, az emberi természet lép előtérbe, és olyan ambíciók vezérlik őket, amelyek a város bukását okozhatják. A növekvő társadalmi különbségek által kiváltott belső zűrzavarok miatt újfajta problémákkal és fenyegetésekkel kell szembenéznünk, ahogyan arra a műsorban bemutatott sztorimesélős trailer is rávilágít:
A koncepció nagyon izgalmasnak tűnik, de a 11 bit Studios megerősítette, hogy a Frostpunk 2 megjelenésére sajnos csak 2024-ben számíthatunk PC-re. Napra pontos dátumot nem kaptunk, de korábban a SteamDB 2024. január 2-re listázta a játékot, szóval talán akörül számíthatunk rá.