Valamikor a 2010-es év közepén elsorvadtak azok a szériák, melyek ikonikussá tették a 2000-es évek végét. A Guitar Hero és a Rock Band úgy tűntek el, ahogy jöttek, és hirtelen az vált valószínűvé, hogy a műanyag gitárok és dobkészletek a pincében porosodásra lettek ítéltetve az idők végezetéig.
Aztán jött a Fortnite. Az Epic Games az elmúlt hónapokban mást sem csinált, mint a battle royale játékának terjeszkedésével volt elfoglalva. Még a The Game Awardson is azt hirdette, hogy a Fortnite bizony egy platform, a maga autóversenyével és egyebeivel.
Az "egyebek" között most felbukkant a Fortnite Festival, egy ritmusjáték, ami az Epic Games által felvásárolt Harmonix vezetésével készült. Ennek a stúdiónak köszönhetjük az első két Guitar Herot és a Rock Band játékokat, így nyilván értik a dolgukat. Ez meg is mutatkozik a Fortnite Festiválban, ahol a saját karakterünkkel összerakhatunk egy lejátszási listát, kiválaszthatjuk a hangszerünket és mehetünk is játszani.
A Fortnite Festivát a billentyűzetünkkel vagy az adott kontrollerünkkel játszhatjuk, a cél pedig pont ugyanaz, ami másfél évtizede volt: eltalálni a hangjegyeket és élvezni a ritmust.
"Zenélhetek együtt a konzolomról Bostonban egy középkorú nővel, aki PC-jén nyomatja valahol Braziliában, miközben egy szingapúri tini csatlakozik be a telefonjáról. Ez a fajta elérés egy kiváltság egy játékfejlesztő számára. A motivációnk egy nagy darabkája volt az, hogy 'gyerünk, hozzuk össze a legnagyobb zenei dolgot valaha, és csináljuk azt a Fortnite-ban, ahol a lehető legnagyobb közösséget érhetjük el."
Alex Rigopulos, a Harmonix társalapítója meglehetősen lelkesnek tűnt a játékmód kapcsán a sajtónak szánt New York-i bemutatón. Nem győzték hangsúlyozni, hogy ez egy közösségi élmény, amihez nem kellenek extra perifériák vagy bármi más. Letöltöd a klienst és pörgetheted a mókát, ami egyébként így igaz. Ez teszi most olyan nehézzé, hogy bezárjam a Fortnite kliensét, és folytassam a melót, mielőtt Csirke megtalál egy műanyag gitárral.