Nehéz a vasárnap délutáni löttyedt és tunya (ez egyébként egy saját rajzfilmötlet, ki ne szeretné megismerni Löttyedt és Tunya kalandjait?) hangulatban összekaparni mindazt, ami szerintem a hét legérdekesebb hírei közé sorolható, már csak azért is, mert a híreket böngészve folyamatosan csak arra ébredek rá, hogy gyakorlatilag minden érdekes volt a GSO-n.
Ez egyrészt pátosz, mert jó érzés azt látni, hogy érdekes magazint tákolunk itt össze, másrészt nagyon megnehezíti a dolgot, hiszen nem is tudom, mivel kezdjem a heti szubjektív összefoglalómat. Mondjuk azzal, hogy mivel is játszunk a hétvégén? Vagy hogy a Call of Duty: Ghosts kapcsán most kérdezhettek ti is az Infinity Wardtól a GameStar közreműködésével? Vagy meséljek arról, hogyan is kapok szépen lassan konkrétan agybajt a How to Survive tesztelése közben, mert nagyon szemét és aljas játék ez?
Persze egyértelmű, hogy egy valamire való szerkesztő nem saját benyomásairól kezd el papolni egy heti összefoglalóban, hanem az embereket érdeklő témákat feszegeti első körben. És ugyebár mindig légy önmagad, kivéve, ha lehetsz Batman. Akkor legyél inkább mindig Batman. Ez hatványozottan igaz erre hétre, amikor is végre teszteltük a Batman: Arkham Origins játékot, ami egy élő GameStart műsort is kapott szépen, ahogy illik.
Már az adásban is kifejtettem, de szerintem a korrekt iparosmunka itt most kicsit kevés lett, már nem nyűgözött le úgy a játék, mint az előző két rész esetében, gyakorlatilag egy Arkham City 2.0 született, ahogy többen is írtátok a kommentekben. Ezzel együtt muszáj végigtolni valamikor, viszont a Batman: Arkham Origins mobil változata azonnal lekerült a listámról. Sőt, inkább valami ilyesmi érzésem lett tőle:
Bárhogy is, azért az ütős launch trailer és a gameplay, meg a tökös ellenfelek ismeretében az új Batman játék megér egy próbát, hozza a kötelezőt, kár, hogy nem többet. Az viszont zseni, hogy az Adam West féle harisnyás Batmant Mocsy nem ismeri, neki az alábbi kép már csak EndreManhoz kötődik. És nektek megvan? Segítek egy kis német nyelvleckével is...
Na de most már elég legyen a bőregérből, volt itt még bőven látnivaló. Nyakunkon az Assassin's Creed IV: Black Flag megjelenés, amihez egy nagyon komoly előzetes is érkezett, ráadásul kiderült, hogy az Assassin's Creed III: Liberation HD januárban érkezik, és nem csak PS3-ra. A tartalmi globalizáció olyan erős egyébként is, hogy az exkluzív DLC-k kora is tűnni látszik szépen lassan. Ennél sokkal rosszabb érzés, hogy itt kacsintgat rám az AC4 az asztalon, miközben ezeket a sorokat írom, de nem merem elkezdeni játszani, mert nem lesz sem cikk, sem tesztek, amelyeket le kellene adnom szépen. Tudom, hogy ez most olyan tipikus „miért nem panaszkodok inkább anyámnak" probléma, de muszáj volt megosztanom fájdalmamat. Azért a PC-sek jobban járnak majd nálam, ez ebből a vizuális demóból azért kiderül. Nem kellene pisztolyt tartani a fejemhez, hogy ezt a látványt kelljen elviselnem, az is biztos. Inkább, mint egy Kinect támogatást...
Persze a kalózkodás mellett (természetesen nem a warez-huszárokra gondolok most) itt az ideje a modern hadviselésnek is, a Battlefield 4 kapcsán például már idegesítően sok videó jött a héten (a kutya gyalázás azért kemény volt), aztán persze a mobilos verzió bejelentése sem maradhatott ki. A Call of Duty: Ghosts launch trailer is igyekezett nagy port csapni (ha már „kiszivárgott"), de a brutális gépigény, és az előrendelés kapcsán is van némi para, szóval nem fenékig tejfel az utolsó szakasz. Mindeközben a PlayStation 4 nyitócímként beharangozott Killzone: Shadow Fall ilyen képekkel, valamint ilyen és ilyen videókkal igyekszik mindenkit meggyőzni arról, hogy nem csak a két nagy háborús FPS rúghat labdába idén. Talán igaza is van egyébként...
Nem csak a játékok igyekeznek dögös reklámokkal és előzetesekkel eladni magukat, a Sony ráfeküdt a generációs PlayStation életérzésre, de a Microsoft is igen nagy felhajtást csak (nem túl meglepő módon) az Xbox One körül. Emellett kiderült, hogy még az okos szemüvegek piacára is szívesen betörnének. Láthattunk egy olyan kormányt is az újgenerációs Xboxhoz, ami annyiba kerül, mint egy PlayStation 4. Nagyra törő vállalkozás, mint az Ouya 2.0 bejelentése (a megfelelő alázattal gyakorolt bűnbánat után), vagy az Alienware vásárlásserkentő ötletei. Az enyém jobb, csak felkiáltok, hogy vegyetek GameStart, és máris mindenki piálni kezd. Termékkapcsolás. Ez lesz például az év végi előfizetői akció kampányfilmje:
Na jó, persze nem. A józanság fél egészség. A másik fele az a fizetés, amit egy önmagát jól kitaláló LoL játékos kereshet, nyilván ilyenkor irigykedik a vasárnap este cikket író ember csinovnyik magányában. Közben Riccitiello meg arról beszél, hogy milyen is lenne az ideális árcédula egy játék esetében (mert most nem az), persze jó lett volna ezen még kicsit korábban gondolkodni, amikor az EA kaszált szépen. Ne is menjünk bele. Majd a jövőre megjelenő The Sims 4 úgyis megold minden problémát, szegénységet, társadalmi egyenlőtlenséget. Virtuálisan. Persze akad még problémázgatás a játékipar silányságán (á la indie nyafogás), az Activision közben meg arról beszél (illetve egészen pontosan Eric Hirshberg, az Activision Publishing vezérigazgatója), hogy túlságosan filmszerűek lettek a játékok, márpedig egy játék ne legyen film. Merthogy játék. Tudnék vele vitatkozni, de inkább elképzelem, hogy ő is csak egy kártya a „bolondos" Magic pakliban. Kattintsatok a linkre, megértitek majd...
Na, beszéljünk a lényegről. Tök jó, hogy sikeres a The Witcher, hogy oktatójáték lehet a SimCity, hogy november jön az első GTA 5 DLC, hogy a Golden Joystick Awards 2013-ban is megemlékezett a szakmáról, hogy a The Legend of Zelda: Wind Waker HD megjelenése miatt érdemes Wii U-t venni, de őszintén szólva a hét legnagyobb eseménye akkor is ez a mocsok, szemét Candy Box 2, ami képes elrabolni az életünket. Most is pörög a cukor a háttérben, szépen lassan farmolom az édességet, mert a kastély utáni pokolban esélyem sincs egyelőre nyerni (ha esetleg vannak tippek, trükkök, akkor örömmel veszem őket). Emellett már csak az tud kicsit is izgalomba hozni, hogy milyen is lesz majd ez az új Alien játék, de azért előbb megvárnám, hogy mondjanak is róla valamit.
Rengeteg dolog maradt ki, de ettől szép ez a szubjektív stílus, különösebb erőfeszítés nélkül tehet rá az ember. Várnak a cukrok, a zombis sziget, és persze a kalóz életmód is kacsintgat egyre erősebben itt az asztalon. Ha valaki még szomjas lenne, akkor „Vegyetek GameStart!", én futottam játszani. Tegyetek ti is így.