Nagy nap a mai, mert már PC-n is elérhető a 2018-as God of War, amely annak idején számos díja bezsebelt, tegyük hozzá, hogy abszolút megérdemelten. Egyúttal pedig megmutatta, hogy miként is lehet érdemben megújítani egy sorozatot anélkül, hogy az közben túlságosan is eltávolodna gyökereitől. Tesztünket itt olvashatod el, de annak sincs akadálya, hogy videóteszt formájában nézd, illetve hallgasd, sőt még egy felzárkóztató videó is készült.
A premier okán a játék rendezője, Cory Barlog interjút adott a Game Informernek, amelyből egy kimondottan érdekes részletet tudtunk meg az egykori PlayStation-exkluzívok PC-s portjainak keletkezéséről.
Úgy tűnik, hogy nem csak és kizárólag a Microsoft, az első számú konkurens PC-n elért sikerei láttán döntött úgy a PlayStation vezetősége, hogy ideje nyitni az imént említett platform közönsége felé. Barlog szerint ugyanis a Sony belsős stúdiói folyamatosan azért lobbiztak Jim Ryanéknél, hogy PC-re is kiadhassák játékaikat.
"Addig bombáztuk őket a javaslatainkkal, míg végül elértük azt a pontot, amikor már belefáradtak, és úgy voltak vele, legyen, ahogy akarjuk. Ez persze egy folyamat. A cégnek és a stúdióknak is meg kell találniuk a helyes stratégiát."
Nyilvánvalóan jött a kérdés, hogy a God of War: Ragnarok sorsa is hasonló lesz-e, de Barlog kitérő választ adott.
"Pillanatnyilag egyenként vizsgáljuk meg és értékeljük a játékokat, de végső soron a Sony döntésén múlik minden."
Az interjú másik alanya, Matt DeWald technikai produkciós menedzser megjegyezte, mennyire menő, hogy az emberek már Xbox kontrollerrel is játszhatják a God of Wart. És valóban, a PC-s port támogatja a Microsoft vezérlőjét is.
Nem a God of War az első nagy PlayStation-exkluzív, amelyik ellátogatott PC-re is, a múltban már közelebbi kapcsolatba kerülhetett a platform közönsége a Days Gone-nal és a Horizon Zero Dawnnal is, hogy csak a legfontosabbakat említsem. Idén még befut az Unchared 4: A Thief's Endet és az Uncharted: The Lost Legacy spin-offot is magában foglaló Uncharted: Legacy of Thieves Collection.