Mielőtt belemennénk a Dragon's Dogma 2 egyik legmókásabb furcsaságába, kitennénk egy apró spoiler-figyelmeztetést. Ugyan a fősztoriból nem fogunk semmit sem elárulni, de ha szeretnétek magatok felfedezni a játék egyes elemeit, akkor innen ne is folytassátok az olvasást. A többieknek viszont bemutatnánk a Dragonsplague nevű kort, ami nagyobb problémákat okozhat, mint elsőre gondolnád.
A Dragon's Dogma 2-ben a játékos egy csapatnyi Pawn kíséretében járja a világot. Mindenki kap egy saját saját társat, akit ő maga szabhat testre, de a csapatának többi tagja más játékosok mentéseiből származik. Kalandjaink során rengeteg Pawnnal futhatunk össze, akiket felfogadhatunk, elküldhetünk vagy el is áshatunk, lehajíthatunk egy szakadék pereméről a mélybe, és így tovább.
De nemcsak mi jelenthetünk rájuk veszélyt, vagy a szörnyek, hanem a Dragonsplague-nek (sárkánypestisnek) hívott járvány is. Ez a korai fázisaiban csak apróbb tüneteket okoz: a Pawnoknak kivörösödik a szemük, elkezd fájni a fejük, össze vissza beszélnek és engedetlenné válnak. Ez a stádium pár napig tart, de ha hagyjuk, hogy a betegség erőt vegyen a csapattársainkon, akkor azok hatalmas árnyéksárkánnyá is változhatnak, és egész városokat pusztíthatnak el. Ennek következtében olyan NPC-k is meghallhatnak, akik kulcsfontosságú szerepet töltenének be a fősztori folyamában.
Szerencsére van pár megoldás a beteg Pawnok kezelésére. Ami a felvett követőket illeti, őket kirúghatjuk a csapatból és ezzel le is van tudva a gond. A Dragonsplague viszont gyorsan terjed, és ha a saját Pawnunk is elkapja, akkor már bonyolultabb a helyzet. Ha megöljük és feltámasztjuk az nem segít, így marad az egyetlen bizonyított gyógyír: a vízbefojtás. Ha beletaszítjuk a karaktert egy tóba vagy folyóba, majd utána Riftstone-nal visszahívjuk, akkor rendben lesz. Addig viszont kerüljük el messzire a fogadókat, mert az átváltozásra kizárólag csakis ott, pihenés közben kerül sor.
Szóval fürdessétek meg a Pawnjaitokat, gyakran és alaposan.