A Diablo IV jelenlegi szezonját érő kritikák legsúlyosabbika az, hogy a játék túl könnyűvé vált, és ezzel elveszett a lootolásra óriási hangsúlyt fektető ARPG-k egyik legfontosabb eleme: az az érzés, hogy a karakterünk fokozatosan egyre erősebbé válik, és ezáltal már olyan kihívásokkal is szembe mer nézni, amelyekbe korábban beletört volna a bicskája. A Blizzard erre a problémára is reagált a legújabb campfire streamben, és megígérte, hogy a következő, nyolcadik szezonban már jobban meg kell dolgozniuk a játékosoknak a sikerélményért.
Sokkal gyorsabban haladtak előre a játékosok a Vessel of Hatred óta, mint amire a fejlesztők számítottak, a legutóbbi szezonban jelentős részüknek feleannyi idő sem kellett, mint korábban, hogy elérjék a maximális szintet. Éppen ezért a Blizzard most lassítja a fejlődést az első 25 szinten, emellett pedig a legendás tárgyak ritkábban esnek majd, hogy a gyengébb felszerelések is értékesebbek legyenek.
Kiderült továbbá, hogy a végjáték sem marad érintetlen. A Torment szintek közötti ugrások jelentősen nehezebbé válnak, hiszen a Blizzard szerint a legmagasabb, Torment 4 fokozatot csak a játékosok 10%-ának kellene elérnie, ezzel szemben jelenleg ez az arány 50%. A végjáték főellenfelei is erősebbek lesznek, és három új boss is bekerül a játékba. Az idéző tárgyak nem fogják elárasztani az inventoryt, a bossok legyőzése után pedig egy láda vár majd, amit csak egy külön kulccsal lehet kinyitni. Ráadásként a démoni herceg, Belial is bármikor megjelenhet, hogy megzavarja a harcot.
A Blizzard március 11-e és 18-a között PC-n PTR tesztet indít, ahol a játékosok kipróbálhatják az új kihívásokat. A teljes nyolcadik szezon április 29-én érkezik.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!