A nemrég lezajlott The Game Awards díjátadón végre megtudtuk, hogy mikor fog megjelenni a Blizzard legújabb akció szerepjátéka, a Diablo IV. Valószínűleg a cég is azt reméli, hogy a játékkal sikerül majd egy kicsit javítani az elmúlt pár évben jelentősen megtépázott népszerűségén, de a The Washington Post legújabb beszámolója alapján nem teljesen biztos, hogy egyetlen egy jó játék fogja elhozni a megváltást.
A lap nemrég interjút készített 15 jelenlegi és korábbi Blizzard alkalmazottal, akik többek között a Diablo 4 fejlesztésének menetéről és kulisszatitkairól is elárultak néhány dolgot. A fejlesztők szerint ugyan nem volt egyértelműen kötelező a crunch, a menedzsment igyekezte motiválni az embereket olyan különféle jutalmakkal, mint DoorDash utalványok (ez olyasmi, mint nálunk a Foodpanda) vagy kisebb-nagyobb részvényopciók, amik csak akkor járnak, ha a cég eléri a kitűzött üzleti célokat.
Az interjúalanyok szerint nem csak a crunch, de a menedzsment határozatlansága is fontos tényező volt abban, hogy a Diablo 4 fejlesztése pokoli élmény legyen: Luis Barriga és Jesse McCree (mindketten távoztak a cég elleni állami szintű diszkriminációs per következményeként) képtelenek voltak elhatározni magukat döntések mellett, szelektíven mikromenedzselték a játék egyes részeit, és összességében nem hoztak konzisztens víziót a csapatnak:
"Nagyon látszott, hogy nem túl magabiztosak, nincs igazi elképzelésük a játékról. Gyakran meggondolták magukat anélkül, hogy esélyt adtak volna bizonyos ötleteknek. Ettől az emberek igen hamar elkezdtek kiégni."
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
Ekkor érkezett meg Rod Fergusson, aki a szintén problémás BioShock Infinite-et is áttolta a célvonalon, így a csapat azt remélte, ő lesz az, aki végre képes ugyanezt a bravúrt végrehajtani a Diablo 4 esetén is. Sajnos nem így lett, ugyanis Fergusson főleg azzal töltötte az idejét, hogy többszáz fős Zoom meetingeken mesélt filmekről és filmsztárokról, akiket személyesen ismert:
"Nekem úgy tűnt, mint akit leginkább csak a hírnév érdekel és az, hogy felvágjon a korábbi eredményeivel, mint a Gears of War. Az emberek frusztráltak voltak, mert mind azt gondoltuk, hogy ő majd végre helyrerakja a játékot. Amikor semmi sem történt, akkor kezdték el igazán sokan elhagyni a csapatot."
Ezek után sajnos már csak romlott a csapaton belüli morál, hiszen a tapasztalt fejlesztők távozásával egyre kevesebben voltak, akik jól ismerték a játékot, a csapongó menedzsment pedig továbbra sem tudott egészséges munkahelyi feltételeket teremteni.
A The Washington Post természetesen a Blizzard szóvivőit is megkérdezte a témában, de a cég állítása szerint a fejlesztés nagyon jól megy és a belsős kérdőívek szerint a morál jobb mint valaha. Nagyon reméljük, hogy ez tényleg így van, mert elég elszomorító látni, hogy több évnyi botrány után is csak alig van látható előrelépés a crunch témában.